Hur gör man när man bygger ett nytt hus men väljer bort köket som ingår, vi får ett marbodal till huset men vi hellre ha ett IKEA-kök. När vi sa detta till säljaren så sa hon att det får sättas in i huset efter deras egna besiktning, men det blir ju fel med kakel i köket om man sätter det innan köket är monterat, eller har jag fel?

Frågade du inte säljaren om det när ni diskuterade?

Och nej, kaklet kan ju inte sättas före köket är på plats. Men det ingår alltså plattsättning ovanför köksbänk i entreprenaden, men inte installation av själva köket?

jon_h skrev:
Frågade du inte säljaren om det när ni diskuterade?

Och nej, kaklet kan ju inte sättas före köket är på plats. Men det ingår alltså plattsättning ovanför köksbänk i entreprenaden, men inte installation av själva köket?
antagligen inte eftersom jag frågar här :P

nej eftersom vi väljer bort köket så ingår inte installationen, eftersom dem inte vill stå för köket när vi köper det vid sidanom, men jag tycker det verkar konstigt. Är dte någon annan som har fått hustillverkaren att sätta upp köket som ni köpt vid sidan om??

Men då står de väl inte för plattsättningen i köket heller, eller gör de det?

jon_h skrev:
Men då står de väl inte för plattsättningen i köket heller, eller gör de det?
klart dem gör, det ingår inte i marbodal köket som vi väljer bort.. vi har fortfarande vitvaror hos dem

Väljer man bort köket så försvinner monteringen av köket också, så verkar de flesta hustillverkare resonera, men kaklet skall ju upp ändå så man brukar få möjlighet att själv montera upp köket innan kaklet skall upp.

Jesca_j skrev:
Väljer man bort köket så försvinner monteringen av köket också, så verkar de flesta hustillverkare resonera, men kaklet skall ju upp ändå så man brukar få möjlighet att själv montera upp köket innan kaklet skall upp.

Ja, det är just det man borde få göra, men tydligen gick inte det.
Dem blev väl sura för att vi valde bort köket... får fråga igen och se hur vi ska lösa det...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.