Hej gott folk. Premiär för mig här på g
Forumet så hej!

Jag har köpt ett hus och vi ska flytta in i mitten av aug.

Jag skulle vilja byta innertak innan vi flyttar in men har då stött på problemet att nuvarande skivor erhåller måttet 400x2400.

Min initiala plan va att bara skruva ner befintlig tak och ersätta med ett nyare i typ av ex huntonit samt använda gamla reglarna. Men takskivor som saluförs idag verkar mestadels ligga på 300 eller 600?
och jag tar nu för givet att reglarna under befintligt tak borde vara anpassade efter 400 skivor vilket krånglar till det en del för mig

så! Hur går jag till väga skulle helst vilja slippa gipsa,spackla,slipa,måla.
Finns det någon klurig person som har en bra idé

Och är det någon som vet ifall 400 skivor existerar idag? Och om, vilket märke/leverantör

F Femtioelva skrev:
Hej gott folk. Premiär för mig här på g
Forumet så hej!

Jag har köpt ett hus och vi ska flytta in i mitten av aug.

Jag skulle vilja byta innertak innan vi flyttar in men har då stött på problemet att nuvarande skivor erhåller måttet 400x2400.

Min initiala plan va att bara skruva ner befintlig tak och ersätta med ett nyare i typ av ex huntonit samt använda gamla reglarna. Men takskivor som saluförs idag verkar mestadels ligga på 300 eller 600?
och jag tar nu för givet att reglarna under befintligt tak borde vara anpassade efter 400 skivor vilket krånglar till det en del för mig

så! Hur går jag till väga skulle helst vilja slippa gipsa,spackla,slipa,måla.
Finns det någon klurig person som har en bra idé

Och är det någon som vet ifall 400 skivor existerar idag? Och om, vilket märke/leverantör
Har inget svar angående 400mm skivor.

Däremot kanske det går att montera de nya skivorna åt andra hållet, då 2400 är jämt delbart med 400. Kanske en dum idé, men en idé iaf.

Det är inte självklart att reglarna är anpassade efter nuvarande innertak, Det kan lika väl sitta råspont innanför
Enklast vore väl att bara sätta upp de nya takplattorna direkt på de gamla?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.