Hej
Vår inbyggda mikrovågsugn har gått isönder och vi vill köpa en ny. Kan någon förklara måtten? Jag hittar ett mått som säger att höjden på hålet i skåpet ska vara 380 och ett där det är mindre, 360, men själva mikron är lika stor på båda skisserna. Vad är det för skillnad??

Hälsningar
Sanne
 
Inget med hur utrymmet ser ut och ventilationsmöjlighet?
 
A AndersS skrev:
Inget med hur utrymmet ser ut och ventilationsmöjlighet?
Jag tror att dessa mått har att göra med vilka mått mikron ska ha för att passa, men vet inte hur jag ska tänka.
 
380 är rimligtvis höjdmåttet på ”ramen” mao utrymmet som krävs mellan luckan över och ugnen (om det nu är en ugn där) 360 är avståndet som krävs mellan hyllplanet den står på och hyllplanet ovan (nischmåttet)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.