91 läst ·
5 svar
91 läst
5 svar
Byta i förtid eller vänta till induktionshällen pajar
Hej, har en 13 år gammal Husqvarna induktionshäll planlimmad i en kalkstensskiva, börjat låta lite skumt men funkar i övrigt. Är det möjligt att byta den utan att paja strnskivan? den sitter med någon gummilist och säkert limmad i den exakt utskurna falsningen. Alternativt så väntar jag till någon del pajar men reservdelarna efter 10 är inte lätt att få tag på. Hittade en liknande från AEG, men de kan ju ha ändrat något mått, så frågan är vad som är vettigt att göra. En ny skiva kommer att gå på mång gånger mer pengar än hällen, och dessutom skiftningar mot övriga bänkskivor…
Tacksam för alla tips, skulle gärna vilja slippa byta hela,pjäsen…
Nog måste det vara möjligt att hitta en annan häll som passar i hålet utan att behöva byta skiva. Men jag ser ingen poäng med att ta ut problemet i förskott. Är glaset helt och du är nöjd med funktionen är det bara att fortsätta.
Ett alternativ är ju att skaffa en ny häll som inte är planlimmad. Det verkar vanligare nu med hällar som ligger ovanpå skivan, måtten på hålet behöver inte vara riktigt lika exakta på sådana hällar.O olof63 skrev:Hej, har en 13 år gammal Husqvarna induktionshäll planlimmad i en kalkstensskiva, börjat låta lite skumt men funkar i övrigt. Är det möjligt att byta den utan att paja strnskivan? den sitter med någon gummilist och säkert limmad i den exakt utskurna falsningen. Alternativt så väntar jag till någon del pajar men reservdelarna efter 10 är inte lätt att få tag på. Hittade en liknande från AEG, men de kan ju ha ändrat något mått, så frågan är vad som är vettigt att göra. En ny skiva kommer att gå på mång gånger mer pengar än hällen, och dessutom skiftningar mot övriga bänkskivor…
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Byta till DCL eller behålla de gamla lampkontakterna?
Belysning -
Byta ut gammalt tegel till Vittinge e-13 eller Benders Hansa?
Tak & Vind -
Bör jag byta alla rör, eller inget?
Vatten & Avlopp -
Byta till oljefyllda element eller installera vattenburet
Värme allmänt -
Laga eller byta ut frånluftsvärmepumpen från 2006?
Värmepumpar