Hej, har en 13 år gammal Husqvarna induktionshäll planlimmad i en kalkstensskiva, börjat låta lite skumt men funkar i övrigt. Är det möjligt att byta den utan att paja strnskivan? den sitter med någon gummilist och säkert limmad i den exakt utskurna falsningen. Alternativt så väntar jag till någon del pajar men reservdelarna efter 10 är inte lätt att få tag på. Hittade en liknande från AEG, men de kan ju ha ändrat något mått, så frågan är vad som är vettigt att göra. En ny skiva kommer att gå på mång gånger mer pengar än hällen, och dessutom skiftningar mot övriga bänkskivor…

Tacksam för alla tips, skulle gärna vilja slippa byta hela,pjäsen…

Kör så det ryker, när den säger upp sig helt, byt. Under tiden så blir det gasol eller grillen som gäller för att laga mat. Lite besvärligt men kan överlevas.en tid.

Nog måste det vara möjligt att hitta en annan häll som passar i hålet utan att behöva byta skiva. Men jag ser ingen poäng med att ta ut problemet i förskott. Är glaset helt och du är nöjd med funktionen är det bara att fortsätta.

tack för lite bra peppning, jag gör nog sp att jag köper en som verkar passa och lägger i garderoben tills den smäller :-)

O olof63 skrev:
Hej, har en 13 år gammal Husqvarna induktionshäll planlimmad i en kalkstensskiva, börjat låta lite skumt men funkar i övrigt. Är det möjligt att byta den utan att paja strnskivan? den sitter med någon gummilist och säkert limmad i den exakt utskurna falsningen. Alternativt så väntar jag till någon del pajar men reservdelarna efter 10 är inte lätt att få tag på. Hittade en liknande från AEG, men de kan ju ha ändrat något mått, så frågan är vad som är vettigt att göra. En ny skiva kommer att gå på mång gånger mer pengar än hällen, och dessutom skiftningar mot övriga bänkskivor…

Tacksam för alla tips, skulle gärna vilja slippa byta hela,pjäsen…
Ett alternativ är ju att skaffa en ny häll som inte är planlimmad. Det verkar vanligare nu med hällar som ligger ovanpå skivan, måtten på hålet behöver inte vara riktigt lika exakta på sådana hällar.

japp, bra alternativ - de blir lätt kantstötta dock, jag laddar hem en efterföljarepå rea nu (hittade en aeg planlimmad) så får jag se om installatören vågarsig på ett byte :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.