Vi har en villa från 1979 där garderobsinredningen aldrig har bytts ut. Jag skulle vilja sätta in hyllplan i några garderober där det nu bara finns en klädstång. Tyvärr verkar det inte finnas hyllbärare (osäker på namnet,men det man sätter fast hyllorna i) som passar våra garderober. Jag har bifogat en bild på hur våra garderober ser ut. Har tittat på Elfas universallister och de verkar bara passa modernare garderober.
Någon som vet om det finns hyllbärare som passar eller som har andra förslag på hur jag kan få in hyllplan? Just nu har vi trådbackar och det är jag inte alls förtjust i.
Någon som vet om det finns hyllbärare som passar eller som har andra förslag på hur jag kan få in hyllplan? Just nu har vi trådbackar och det är jag inte alls förtjust i.
Har du kvar hållarna till trådbackarna?80Åsa skrev:
Vi har en villa från 1979 där garderobsinredningen aldrig har bytts ut. Jag skulle vilja sätta in hyllplan i några garderober där det nu bara finns en klädstång. Tyvärr verkar det inte finnas hyllbärare (osäker på namnet,men det man sätter fast hyllorna i) som passar våra garderober. Jag har bifogat en bild på hur våra garderober ser ut. Har tittat på Elfas universallister och de verkar bara passa modernare garderober.
Redigerat:
Det jag gjorde var att köpa hyllplanen till ikea metod köksserien. De passar inte exakt utan måste kapas i bakkant har jag för mig. Sedan lade jag dem på skenorna för trådbackarna
Saknas det skenor kan man kapa lister av något slag och limma och skruvas fast. Garderoberna har spån längs bak och längs fram. Inte den snyggaste lösningen men funkar.
Saknas det skenor kan man kapa lister av något slag och limma och skruvas fast. Garderoberna har spån längs bak och längs fram. Inte den snyggaste lösningen men funkar.
Tack för tipsen!T Tompafix skrev:Det jag gjorde var att köpa hyllplanen till ikea metod köksserien. De passar inte exakt utan måste kapas i bakkant har jag för mig. Sedan lade jag dem på skenorna för trådbackarna
Har också kollat på de där men tycker inte de verkar stämma med de vi har nu tyvärr:T Tompafix skrev:
Hej,
Är på jakt efter komplettering till mina inbyggda garderober i 40-tals hus.
Skenorna är ca 550mm långa och cc mått mellan hakarna är ca 470mm.
Någon som vet vad som kan passa?
Mvh Andreas
Är på jakt efter komplettering till mina inbyggda garderober i 40-tals hus.
Skenorna är ca 550mm långa och cc mått mellan hakarna är ca 470mm.
Någon som vet vad som kan passa?
Mvh Andreas
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Samma mått som marbodalgarderob från 70-talet. Så prova med hyllbärarna eller trådbackarna från elfa. De borde passa.A adde_hjelm skrev:
Verkar finnas olika hyllbärare från Elfa med olika mått. Du råkar inte veta vilket artikelnummer som har rätt cc mått på hakarna? Eller är det bara totallängden som skiljer och cc måttet på hakarna är alltid samma?T Tompafix skrev: