Hej

Tänker byta ut vår golvvärmetermostat Devi 120 (gammal) till en Heatit Z-TRM3, för att kunna styra värmen med Tibber.

Vad jag kommit fram till är att Devi 120 ska använda 15 kOhm vid 25 grader. Heatit klarar mellan 10 - 33 (Default är satt till 10.

Devi 120 termostaten fungerar, så då borde det inte vara några problem att använda den befintliga givaren.

När jag tittar på Devi 120, så finns det en jordad kabel (jag har inte koll på golvvärme) men hittar inte någonstans på Heatit manualen vart den ska kopplas?? måste man använda jordad kabel?

Lägger upp tre bilder och hoppas någon har gjort detta tidigare :)

/Johan

• Öppen golvvärmetermostat Devi 120 med synliga kablar och inställningskomponenter, inklusive NTC-proben.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Etikett på en Devireg 120 golvvärmetermostat med kopplingsschema och tekniska specifikationer.
    Skapa konto
  • Schematisk illustration av Heatit Z-TRM3 golvvärmetermostats kopplingsschema.
    Skapa konto
Varför byta när det fungerar och den är en enkel termostat som brukar fungera bra. Nya typer har en massa finesser som inställning av tider och annat. Betänk, sänks värmen på natten så tar det tid att värma på igen och kostar extra med energi. Tex ska duscha kl 7.00 så kanske det måste värmas extra från kl 5.00 , bäst är att ha en jämn temp 24/7 och kostar mindre.KLar det finns en display som säger hur varmt det är i golvet och inte på golvet, det är bara att känna med fötterna vad som kan vara lagom temp.

• Gilla
elmont och 1 till
  • Laddar…
Det framgår ju inte vad den skyddsjordningen har för syfte. Men vad du ska se till är att golvvärmekabeln blir skyddsjordad, vilket då sker med en toppklämma bakom termostaten,

• Gilla
J_Hultén
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.