5 140 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Byta Garageport, vad rekommenderas
Hej!
Är på jakt efter bra information angående byte av garageport. Tanken är en takskjutsport. Vilka märken/leverantörer kan ni rekommendera? Hur skall man tänka kring isolering i porten osv?
Finns en hel del att välja mellan. Kanske kan få hjälp att sålla lite
Hittade turnerdoor som erbjuder ett paket med port som har 45mm isolering.
Har någon erfarenhet av just denna leverantören?
Bor i Karlstad om plats kan ha betydelse för hur man bör tänka?! Jag vill ju få så tätt och energisnålt som möjligt. Önskar behålla värmen i garaget med andra ord.
Det gäller ett garage till en sutterängvilla, så inte ett fristående garage.
Tacksam för tips kring just valet av porten.
Mvh
Nybakk
Är på jakt efter bra information angående byte av garageport. Tanken är en takskjutsport. Vilka märken/leverantörer kan ni rekommendera? Hur skall man tänka kring isolering i porten osv?
Finns en hel del att välja mellan. Kanske kan få hjälp att sålla lite
Hittade turnerdoor som erbjuder ett paket med port som har 45mm isolering.
Har någon erfarenhet av just denna leverantören?
Bor i Karlstad om plats kan ha betydelse för hur man bör tänka?! Jag vill ju få så tätt och energisnålt som möjligt. Önskar behålla värmen i garaget med andra ord.
Det gäller ett garage till en sutterängvilla, så inte ett fristående garage.
Tacksam för tips kring just valet av porten.
Mvh
Nybakk
Jag letade runt en massa för några månader sedan. Har du standardmått på öppningen finns prisvärda portar från t.ex. Hörmann att köpa på kända näthandlare, men om de prispressade varianterna på portarna är så energisnåla vet jag inte.
I mitt fall var porten 2750mm bred och 2000mm och med en isolerad port från Hörmann drog priset iväg för mycket de måtten.
Till slut blev det Osbyporten. Har dock ej monterat den än, men en kompis har en likadan. Tror det var 40mm isolering på den, samt mycket bra pris med motor.
I mitt fall var porten 2750mm bred och 2000mm och med en isolerad port från Hörmann drog priset iväg för mycket de måtten.
Till slut blev det Osbyporten. Har dock ej monterat den än, men en kompis har en likadan. Tror det var 40mm isolering på den, samt mycket bra pris med motor.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 334 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 334 inlägg
Har noll erfarenhet ang takskjutportar , hur är det med tätheten på en sån , i sidorna ?
Mitt eget garage har slagport med U-värde 1,0 .
Den är tät i alla sidor förutom i nederkant , har denna springa till tilluften för ventilationen .
Mitt eget garage har slagport med U-värde 1,0 .
Den är tät i alla sidor förutom i nederkant , har denna springa till tilluften för ventilationen .
Hej.
Jag skulle rekommendera att gå in på nordport.nu och kolla deras portar. Har monterat ett antal såna i Stockholms området.
Bra pris och en riktigt bra produkt
Jag skulle rekommendera att gå in på nordport.nu och kolla deras portar. Har monterat ett antal såna i Stockholms området.
Bra pris och en riktigt bra produkt
Klicka här för att svara