Hej!
Detta uttag har havererat dvs det går inte att få denna på plats längre och elektrikerna har inte tid förrän om en vecka eller två. Så jag känner att det är bättre att byta än låta den hänga så här...

Jag har bytt uttag tidigare så jag är säker på proceduren, men inte vilken som är fas och nolla (har ingen mätare). Någon som har en idé om vad som är vad här?

Är den svarta alltid fasen?

Fick dock höra att det inte ska spela någon roll hur man kopplar ett vanlig vägguttag, någon som kan styrka detta?
 
  • Skadat vägguttag halvt ur sin dosa med lösa kablar och en osäker anslutning, behov av reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det kvittar vilken som är fas och nolla. Jorden är viktig att hålla ordning på, men det har du ju inte någon.
 
Det spelar ingen roll vart du lägger fas resp nolla och vilken färg nollan resp. fas har vet man aldrig.
 
Hej!
Tack, nä ingen jord i detta hus, för gammalt. Då kan jag koppla dem som jag vill då :)
 
Vad som är vad hår inte svara på. Dock så har det ingen betydelse.

Köp ett infällt ojordar uttag så är det bara skruva dit.
 
Nu är det bytt, tackar för input! :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.