Vi är helt nya med det här att byta fönster så därför frågar jag här om det de säger stämmer. Vill inte bli lurade.
Vi har ett hus från 76 som vi ska byta fönster på. Huset är själv bärande. Ska sätta 2 st pardörrar på 2 olika ställen, ca 2 meter breda.
De kommer behöva sätta något att stötta upp takbjälken med väggen är bärande på båda ställen.
Han säger då att de behöver tabort en del panel för att komma åt för att stötta upp. Och de kan sätta dit annan panel men inte säkert det blir bra eller snyggt. (där den gamla satt).
Men att det ska bort så mycket att det är lika bra att byta allt. Vad säger ni kloka? Panelen är det ingen fel på annars. Behöver bara målas.
Sa även att vid fönstren kommer karmarna hamna under panelen. Och att vi få får ta bort och sätta plåt runt om.
(bilden under ska pardörr nr 2 vara längst bort åt höger vid dörrenmfönstret)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder