jag fick ju fixat min ftx i veckan, med lite hjälp och dom sa att avluften inte behöver vara isolerad alls... (jag får hålla lite uppsikt så det stämmer, kallvind), jag hade även en lös ljuddämpare så den satte jag på avluft direkt så vet inet hur mkt det skulle låtit annars. (men jag har en heru 160 ec, som har 200 rör i grund, dem har jag minskat till 160 till till/avluft på väggdonet)
men till ditt ljud då, det låter ju som om den går lite hårt, alt. att det tjuvluftar nånstans, sänk fläktarna kanske?... känn efter drag runt rör och lock?