Har någon en bra lösning på byte av byte av enstaka trasiga tegelpannor på taket?
Höjd till takfot ca 3,5 - 5m.
Ett alternativ är att plocka ner pannorna i en "gång" upp till den trasiga pannan och klättra på läkten.
Jag vet inte om det håller att lägga en stege på teglet och hoppas att trycket fördelas så att man kan klättra på stegen till felstället utan att spräcka nytt tegel.
Skylift hade varit den lättaste lösningen, men jag får inte in en sådan och mobilkran är för dyrt...
Höjd till takfot ca 3,5 - 5m.
Ett alternativ är att plocka ner pannorna i en "gång" upp till den trasiga pannan och klättra på läkten.
Jag vet inte om det håller att lägga en stege på teglet och hoppas att trycket fördelas så att man kan klättra på stegen till felstället utan att spräcka nytt tegel.
Skylift hade varit den lättaste lösningen, men jag får inte in en sådan och mobilkran är för dyrt...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
S sune73 skrev:
Om jag skjuter ihop pannorna två och två så får jag klättra över "högarna" men frågan är om jag kan stå på sidan av en hög eftersom läkten är blockerad av högar med takpannor?
Mitt alternativ hade annars varit att plocka ner en eller två rader för att nå felstället, laga oh sedan lägga tillbaka. Om det fungerar att bara skjuta ihop teglet så är det smidigare eftersom man inte behöver ta ner teglet från taket.
Det brukar funka att gå på teglet. Det är ju en fördel om man inte har träskor och är allt för överviktig.
Klicka här för att svara