Jag har en bostadsrätt som jag kanske kommer att sälja om ett år. Jag köpte den i somras. Det som vore bra att fixas i badrummet är brunnen och yt- och tätskikten. Våtrumstapeterna är under all kritik. HSB betalar bytet av brunnen. Det känns däremot onödigt att byta inredning och rör. Men det är en spricka i handfatet.

Skulle ni bytt ut sånt som inte var nödvändigt?

Vad tänkte du byta ut? Det låter som badrummet är uttjänt. Bilder skulle underlätta.

Jag tänkte byta byta ut tät- och ytskikt på golv och väggar samt brunn, men behålla wc, handfat, blandare, krokar och spegelskåp. Har nu duschdraperi men funderar på glasvägg. Jag är inte hemma så bilder kommer en annan dag.

Jag skulle inte vilja köpa en lägenhet med "nytt" badrum där det snålats in på vissa saker, om det inte är fräscht och passar in väldigt väl. Sen skulle jag eventuellt kunna spara in på sådana saker om det var för eget bruk.

• Gilla
16386
  • Laddar…
Nu vet vi inte så mycket om grejerna och hur det ser ut men det känns som att hela badrummet har några år på nacken.
Jag hade bytt allt om jag gjorde om tätskikten. Handfat, blandare osv kostar väldigt lite i förhållande till de andra jobben du tänker göra men har stor inverkan på utseendet.

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Håller med tidigare inlägg - det du tänkte spara är en liten del av kostnaden men en stor del av intrycket för eventuella köpare. Gör det rätt eller gör det inte alls, skulle jag vilja säga.

• Gilla
Hasse C
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.