Brytaren i vår elkassett har börjat lösa ut med jämna mellanrum. Ser lite lätt bränt ut när jag öppnar upp. Sladden in i brytaren ser ut att vara slarvigt kopplad. Eventuellt ett par andra sladdar som är något missfärgade?
Verkar det troligt att den kommer till liv igen om jag byter brytaren och fixar till sladden?
Sitter en CHINT DZ47-60 C20 där nu. Vad kan jag byta ut den mot?
Hittar inte så mycket info om själva elkassetten, engergy save EC 3-HPC/MT på 3kw.
Här kommer ett gäng bilder
Verkar det troligt att den kommer till liv igen om jag byter brytaren och fixar till sladden?
Sitter en CHINT DZ47-60 C20 där nu. Vad kan jag byta ut den mot?
Hittar inte så mycket info om själva elkassetten, engergy save EC 3-HPC/MT på 3kw.
Här kommer ett gäng bilder
Toppen, tack!
Nått sånt här då https://www.vvsmax.se/product/dvargbrytare-20a-1polig-c-typ-malmbergs-2149238 ?
Nått sånt här då https://www.vvsmax.se/product/dvargbrytare-20a-1polig-c-typ-malmbergs-2149238 ?
En kort uppdatering om någon stöter på liknande problem.
Elkasseten körde igång när jag bytte säkringarna. Däremot går huvudärkingen (20A) efter en stund. Uttaget verkar sitta på samma huvudsäkring som TM/TT, kyl/frys, spis osv. så gissar att den blir överbelastad.
Snart dags för ny värmepump så får överleva utan elkassetten tills dess.
Elkasseten körde igång när jag bytte säkringarna. Däremot går huvudärkingen (20A) efter en stund. Uttaget verkar sitta på samma huvudsäkring som TM/TT, kyl/frys, spis osv. så gissar att den blir överbelastad.
Snart dags för ny värmepump så får överleva utan elkassetten tills dess.
Klicka här för att svara





