G
Brytaren i vår elkassett har börjat lösa ut med jämna mellanrum. Ser lite lätt bränt ut när jag öppnar upp. Sladden in i brytaren ser ut att vara slarvigt kopplad. Eventuellt ett par andra sladdar som är något missfärgade?

Verkar det troligt att den kommer till liv igen om jag byter brytaren och fixar till sladden?

Sitter en CHINT DZ47-60 C20 där nu. Vad kan jag byta ut den mot?

Hittar inte så mycket info om själva elkassetten, engergy save EC 3-HPC/MT på 3kw.

Här kommer ett gäng bilder

• Elektriskt skåp med säkringar, kablar, säkringsautomater, trångt, oordning, CHINT, möjlig säkerhetsrisk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elledningar anslutna till en kabelanslutningsplint, fokus på en skruvanslutning, närbild.
    Skapa konto
  • Ett kretsschema som visar anslutningar för relä, brytare och en elektrisk värmare.
    Skapa konto
  • El-central med kablar, säkringar, och anslutningar. Otydlig, behöver möjlig organisering.
    Skapa konto
  • Oorganiserade elektriska kablar och komponenter, potentiellt inne i en elektrisk box eller panel.
    Skapa konto
Bara att byta, är lite varmgång i den till höger, byt båda. är 20 amp och C

• Gilla
Glimvark
  • Laddar…
Jepp den går bra.

• Gilla
Glimvark
  • Laddar…
G
En kort uppdatering om någon stöter på liknande problem.

Elkasseten körde igång när jag bytte säkringarna. Däremot går huvudärkingen (20A) efter en stund. Uttaget verkar sitta på samma huvudsäkring som TM/TT, kyl/frys, spis osv. så gissar att den blir överbelastad.

Snart dags för ny värmepump så får överleva utan elkassetten tills dess.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.