sandnejlika #1 Medlem · 14 inlägg 7 jun 12:30 sandnejlika Medlem 14 inlägg 7 jun 12:30 #1 Hej! Jag ska byta duschslang och duschmunstycke för första gången och har noll koll. Vad behöver jag tänka på? Stämmer det att alla duschslangar har samma mått där man skruvar av och på slangen eller ska jag mäta? Vilka verktyg behövs? Tack!
Hej! Jag ska byta duschslang och duschmunstycke för första gången och har noll koll. Vad behöver jag tänka på? Stämmer det att alla duschslangar har samma mått där man skruvar av och på slangen eller ska jag mäta? Vilka verktyg behövs? Tack!
Demmpa #2 Husägare · Kalmar · 25 975 inlägg 7 jun 12:44 Demmpa Husägare Kalmar 25 975 inlägg 7 jun 12:44 #2 Det är standard g½"/R15 gänga. Se till att använd planpackning. Kan behövas en polygrip för att lossa löpande muttern. Normalt behöver man bara dra åt med handkraft.
Det är standard g½"/R15 gänga. Se till att använd planpackning. Kan behövas en polygrip för att lossa löpande muttern. Normalt behöver man bara dra åt med handkraft.