Hej,
Tänkte byta ut en brytare till ett skymningsrelä.
Till brytaren går bara en kabel med vanlig ”blå,brun, gul-grön”. Brytaren styr 2st utelampor. Hur ska man koppla ? (Bild på kopplingsschema skymningsrelä)
 
  • Kopplingsschema för skymningsrelä som visar anslutningen mellan fas, nollledare och lampor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det går inte, du måste ha nolla till skymningsrelät också.
Du får byta kabel mellan kopplingsdosan och brytaren.
 
  • Gilla
PJLE
  • Laddar…
nisse123 nisse123 skrev:
Det går inte, du måste ha nolla till skymningsrelät också.
Du får byta kabel mellan kopplingsdosan och brytaren.
tack. Var sätter jag nollan
 
Där det står 'nolledare'.
 
  • Gilla
PJLE
  • Laddar…
P PJLE skrev:
Hej,
Tänkte byta ut en brytare till ett skymningsrelä.
Till brytaren går bara en kabel med vanlig ”blå,brun, gul-grön”. Brytaren styr 2st utelampor. Hur ska man koppla ? (Bild på kopplingsschema skymningsrelä)
lyfter tråden. Kan man koppla ihop båda nollorna till samma nolla i ljusrelät?
 
R Revoman skrev:
lyfter tråden. Kan man koppla ihop båda nollorna till samma nolla i ljusrelät?
Frågan är varför du vill det om det ser ut som på TS bild? Det går givetvis bra men finns ingen anledning.
 
Har bara en nolla, fas och fas till lampor framdraget så det var därför jag undra.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.