M
Hej.

Jag står här med en blandare som skall bytas, den gamla en grohe skall ut, där själva muttrarna med invändig gänga är monterad i väggen...den nya däremot, har muttrarna monterad i blandaren där det då givetvis är invändiga gängor.
Är det till att få hit en rörmokare som tar borta allt som kommer ut från väggen för att bli av med allt gammalt.?

• Bilden visar en silverfärgad duschblandare monterad på en kakelvägg, där muttrarna sitter synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en guldfärgad blandare framför en monterad silverfärgad duschblandare i badrum, vit kakelvägg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Vad är det för mått mellan mitten av muttrarna på väggplattan och vad är det för mått mellan mitten av muttrarna på den nya blandaren?
Vad är det för fabrikat på den nya blandaren?

M Musikvante skrev:
Hej.

Jag står här med en blandare som skall bytas, den gamla en grohe skall ut, där själva muttrarna med invändig gänga är monterad i väggen...den nya däremot, har muttrarna monterad i blandaren där det då givetvis är invändiga gängor.
Är det till att få hit en rörmokare som tar borta allt som kommer ut från väggen för att bli av med allt gammalt.?
Godmorgon, den nya blandare är troligen 150mm c/c och vägg brickan 160 mm c/c, det finns exentrar som kan monteras mellan nya blandaren och vägg brickan men det ser inte trevligt ut samt att blandare kommer längre ut från väggen, byt blandare är enklast, byta vägg brickan och justera c/c måttet i väggen vill nog ingen rörmokare göra med tanke på väggens tätskickt

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Tänkte du sälja din gamla Grohe?

M
Det var just det där jag var rädd för!

M
T Thomas_Blekinge skrev:
Tänkte du sälja din gamla Grohe?
Den ska vi inte ha kvar åtminstone :)

M Musikvante skrev:
Den ska vi inte ha kvar åtminstone :)
Skicka mig ett PM

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.