Hej! Är ny här på forumet och har synnerligen dålig koll, så ni får ursäkta om jag utelämnar något. Vi har hur som helst bestämt oss för att byta ut vårt badkar som aldrig används mot en bättre duschlösning. Allra helst hade vi velat ha duschväggar, men då badkaret står mitt på en vägg och inte i ett hörn (som alla exempelväggar jag sett gör), samt att golvet inte sluttar undrar jag om det är möjligt?

Hade helst sluppit kabin då jag är väldigt lång och behöver ha munstycket fäst högre än normalt.

Vad tror ni? Finns det någon lösning? Tack för all hjälp!

Redigerat:
När jag letat har jag stött på följande "duschhörn" som kan placeras på en rak vägg: Hafa eller Macro
Annars beroende på utrymme så finns det rena väggar med ingång från båda sidorna, exempel från Hafa

• Gilla
Carl-Adamn och 1 till
  • Laddar…
Roger_B skrev:
När jag letat har jag stött på följande "duschhörn" som kan placeras på en rak vägg: Hafa eller Macro
Annars beroende på utrymme så finns det rena väggar med ingång från båda sidorna, exempel från Hafa
Klockrent, precis något sådant jag var ute efter! Visst krävs inte något sluttande golv för att sätta in en sådan?

Någon som har erfarenhet av en walk-in lösning? Känns som att det borde skvätta en del?

Carl-Adamn skrev:
Klockrent, precis något sådant jag var ute efter! Visst krävs inte något sluttande golv för att sätta in en sådan?
Om det finns avlopp inne i duschen och du har en gummilist nedtill som hindrar vattnet från att rinna ut bör det gå rätt bra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.