Hej,
Jag håller på med en köksrenovering i mitt hus från 1926.
Jag har nu rivit ut allt inklusive den plastmatta på golvet.

Avloppet är rätt så gammal och jag ska byta den.

Jag kommer bra åt avloppet från köket till var den åker in i källargolvet (betong).
Den biten är också rätt så gammal naturligtvis (säkert 80 år!).

Vi har aldrig haft problem med stopp i avloppet.

Nu undrar jag: Tror ni att det är Ok att byta allt till den gamla delen som sitter fast i betongen?

Tack
Olivier

• Kök entreplan jan 2007 008 klein.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kök entreplan jan 2007 004 klein.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klart att det är okej att byta. Men du menar om du borde bila upp och byta mer? Svårt att svara på utan att veta ålder eller kika på den. Men byt i alla fall det du kommer åt.

Edit: Tror du den är original, alltså 80 år? Börjar bli dags att byta då..

Hej Jon,
jag poster en bild då snabbt som möjligt!

Nja, med kika på menar jag inspektera den på plats. Om det är originalstammen så tycker jag du ska ta dit ett företag som filmar den.

Hmm.. Same skit här oxå fast jag har stopp i avloppet med jämna mellanrum.. Senast imorses tex..
Mitt avlopp är dock något modernare, det e sedan -46 (61år)..

Min fråga skulle snarare vara om jag behöver ta dit en kamera för att konstatera att det kass.. Jag har planerat in att bila upp allt till våren så skulle det finnas ett mervärde för mig att inspektera det med en kamera?

Ska du ändå byta rören så kan jag inte se att det finns någon anledning att filma dem. Eller hur menar du?

Skall du ändå bila upp och byta ut, så skit i kameran. I skåne kostar en sån åtgärd 4000 kronor, det var i alla fall vad mina föräldrar pröjsade sist....tror att de spolade rören åt dem då också. Inte billigt med andra ord.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.