8 852 läst ·
6 svar
9k läst
6 svar
byta avlopp
Hej alla genier!!!
Är i farten med att byta avlopp och vattenledning från servisventilen, har nu betongrör å galvade vattenpipor
Vem ringer man som gör ett sånt jobb?? är det vvs firma?? fixar dom med grävmaskin å sånt oxå??
tackar på förhand.. kommer nog mkt fler frågor på vägen
Är i farten med att byta avlopp och vattenledning från servisventilen, har nu betongrör å galvade vattenpipor
Vem ringer man som gör ett sånt jobb?? är det vvs firma?? fixar dom med grävmaskin å sånt oxå??
tackar på förhand.. kommer nog mkt fler frågor på vägen
Vi (jobbar på vvs-firma) brukar göra såna jobb. Om inte kunden själv kan fixa grävare, så brukar vi rekommendera nån som vi samarbetar med.
Vet att det även finns anläggningsfirmor, som gör markarbeten, som även brukar ta på sig att byta servisledningar. Då har de egna grävmaskiner.
Du får ringa runt och fråga. Eller kanske tekniska kontoret på din kommun kan rekommendera ngn.
Vet att det även finns anläggningsfirmor, som gör markarbeten, som även brukar ta på sig att byta servisledningar. Då har de egna grävmaskiner.
Du får ringa runt och fråga. Eller kanske tekniska kontoret på din kommun kan rekommendera ngn.
tackar så mkt för svaret
har varit i kontakt med 2st anläggarfirmor igår,varav en var här och
gjorde en undersökning!!
har ca: 4m från servisventil till husvägg.. tänker sätta nya avloppet
ca: 10cm upp från källargolv..
killen som var här sa mellan tummen å pekfingret: grävmaskin,nya rör
spolbrunn å lite problem på vägen runt 20k inkl moms!!
Då skulle jag själv anlita nån som tog hål i källarväggen för rören.
kontaktade en håltagarfirma dom ville ha ca:3000kr för ett sketet hål..
kan man inte bila upp ett hål själv?? kan ju nästan köpa en hiltimaskin för
dom pengarna..
kom igen nu ös på med svar..
vad tycker ni om priset jag fick från killen med grävarn??
har varit i kontakt med 2st anläggarfirmor igår,varav en var här och
gjorde en undersökning!!
har ca: 4m från servisventil till husvägg.. tänker sätta nya avloppet
ca: 10cm upp från källargolv..
killen som var här sa mellan tummen å pekfingret: grävmaskin,nya rör
spolbrunn å lite problem på vägen runt 20k inkl moms!!
Då skulle jag själv anlita nån som tog hål i källarväggen för rören.
kontaktade en håltagarfirma dom ville ha ca:3000kr för ett sketet hål..
kan man inte bila upp ett hål själv?? kan ju nästan köpa en hiltimaskin för
dom pengarna..
kom igen nu ös på med svar..
vad tycker ni om priset jag fick från killen med grävarn??
Det är bara att hyra en maskin och börja bila, inga problem. Det som kostar med håltagningen är arbetstiden....
Priset från grävaren är väl hyfsat. Varför inte gräva själv det var ju inte mer än fyra meter? Sen kan du ta dit en rörkille som lägger rören. Material för 1500-2000 kr och 3-5 000 kr i arbete. Se bara till att gräva tillräckligt brett (50 cm minst) och ännu bredare vid inkopplingsställena. Det är nyttigt med kroppsarbete.
rogge
Klicka här för att svara