282 läst ·
14 svar
282 läst
14 svar
Byta avlopp själv
Övergångar är inga problem, beroende på storlek så kan man köpa på biltema eller beställa via nätet tex på rinkabyrör. I min erfarenhet brukar det vara 150mm(invändigt). Utvändigt mått kan variera beroende på ålder men runt 210mm brukar det vara, är det riktigt gammalt kan det vara lite mindre. Skulle det vara dimensionerna jag nämnt ovan är det en sån här https://www.rinkabyror.se/artikel/fernco-gummimuff-145-165-180-215/ som gäller.E Emanuel01 skrev:
Tack för svar har tillgång till Ahlsell och Dahl med. Lite nervös med grävmaskin men måste lära mig.P Prodigys skrev:Övergångar är inga problem, beroende på storlek så kan man köpa på biltema eller beställa via nätet tex på rinkabyrör. I min erfarenhet brukar det vara 150mm(invändigt). Utvändigt mått kan variera beroende på ålder men runt 210mm brukar det vara, är det riktigt gammalt kan det vara lite mindre. Skulle det vara dimensionerna jag nämnt ovan är det en sån här [länk] som gäller.
Grävmaskin hyrde jag utan någon som helst förkunnskap. På det tredje och sista dygnet gick det som en dans. Så man lär sig mycket snabbt.E Emanuel01 skrev:
Dina nya plaströr kan med födel skjutas in i cementrören och muras fast.
Klicka här för att svara