Tappade en gryta i köket och krossade en liten bit av köksgolvet! ..hur kan man såga sönder den parkettbiten, så man får bort den? har ingen sänksåg eller något sånt..skulle det funka med en dremmel? eller något annat "billigt"?, känns lite dumt att gå och köpa en dyr sänksåg för bara detta
Köksgolv med skadad parkettbit markerad med rött där en gryta har tappats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En multisåg för en 500 Kr räcker för att såga så du får upp den trasiga delen.

• Gilla
kallstrom_74
  • Laddar…
Få bort den gamla är enkelt, det är att få dit en ny som är den stora utmaningen!

jag tänker så här..skära upp den gamla med ett par skåror, så man kan dra bort bitarna...och på den nya får jag ta bort noten på ena sidan, och lägga lim och limma den ena sidan mot nästa "bräda" men är lite orolig att det inte skulle räcka..att dom inte skulle fästa emot varandra med "BARA" lim

thomas33 thomas33 skrev:
En multisåg för en 500 Kr räcker för att såga så du får upp den trasiga delen.

men som Patrik sa..är kanske svårt att få dit den nya....så att den sitter..får ju ta bort ena noten...min plan är att limma emot andra ändan och låta det vara under press en dag..men det kanske inte håller?

kanske ska försöka slipa det och "spackla" det på något sätt..kommer ju nte bli samma färgnyanser ju

De flesta parkett tillverkare har instruktioner för att laga/byta ut en trasig bräda mitt i golvet oftast inte på offentlig nivå beroende på tillverkare eftersom vissa anser att detta skall göras av yrkesmän.

Jag kan hjälpa dig med instruktioner om det är ett Haro Celenio golv.

Det är varken svårt att få bort den trasiga biten med ett multiverktyg eller montera dit en ny eftersom man tar bort vissa delar av klickfunktionen och limmar dit brädan istället.
Gör inget innan du vet hur du skall göra och att du har allt hemma för att kunna genomföra projektet.

• Gilla
kallstrom_74 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.