8 764 läst ·
20 svar
9k läst
20 svar
Byggskiva källarvägg?
Det är ju bara om källaren har problem med fukt som putsen släpper.
Och då efter många långa år.
Fördelen med putsen är ju att den fäster direkt mot underlaget utan skruv etc. Den andas, gör väggen "tät" och du kan fortsatt skruva fast saker i väggarna.
Dessutom tål den en hel del utan att ta skada.
Har man fuktiga källarväggar bör man ju lösa det innan man byter ytskikt på väggarna.
Och då efter många långa år.
Fördelen med putsen är ju att den fäster direkt mot underlaget utan skruv etc. Den andas, gör väggen "tät" och du kan fortsatt skruva fast saker i väggarna.
Dessutom tål den en hel del utan att ta skada.
Har man fuktiga källarväggar bör man ju lösa det innan man byter ytskikt på väggarna.
Ja det har fungerat bra, har ingen dålig lukt och klimatet i källaren är lika bra som i ovanvåningen. Det enda jag upptäckt är att det blir en del damm som sätter sig på luftintagets nät. Men det är ju bara att städa där med samtidigt som det andra. Så jag är nöjd👍J jhall skrev:
Jag har egen fläkt som suger både från golvet och väggen. Gjorde en ritning över ytan som ska ventileras och skickade till granab. Där angav jag också var utloppet skulle vara. Sen gjorde de ett förslag. Sen blev det lite förslagstennis innan alla var nöjda. Fick grejerna och satte ihop. Klart ✅J jhall skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden