Enligt LK systems golvvärme instruktion ska man lägga två lager byggplast ovanpå spånskivan innan man flytspacklar minst 30mm. Fyller denna plast någon funktion eller är det bara för att täta och undvika att det rinner ner längs kanterna? Det känns annars som att spacklet skulle bita bättre direkt mot skivan, och fylla ut outnyttjade spår i skivan?
EDIT:
Det påstås att golvvärmeplåtarna kan förstöras om man spacklar direkt mot dessa? Är det isf inte bättre att skippa dom? Värmen lär väl fördela sig i 30mm spackel ändå?