Enligt vår bank, ska man bara betala ränta på den del av kreditivet man utnyttjat. Detta innebär att man betalar månadsvis ränta baserad på hur mycket av kreditivet du utnyttjat.
Jessica

efter att ha kontrollerat mina siffror märker jag att vi har fått 5,15 o inte 4,65 o att vår egen bank erbjöd 5,4...vi hade inte så mycket att komma med eftersom vi lånar så myyyycket........ :P

Hmmm...

Vi har också fått hög ränta precis som ershagen och liksom de blivit lovade 0,5 på slutliga lånet MEN vi har inte hört ett pip om någon kontraktsränta! Vad är det? Vi betalar bara rta på utnyttjat belopp och totala uppläggningsavgiften var 1500 kr. Det kanske tom är så att vi trots vår höga rta totalt sett inte betalar så mycket då vi inte heller behöver betala huset, utom handp., förens 15 dagar efter leverans och då har vi inflyttning snart därpå? Men kanske kan vi försöka få ner rtan lite ändå på nåt sätt. Några tips?

Tja... Pratade med banken igår. Ingen sänkning på byggnadskreditivet men däremot kunde vi få mer än den halva procent rabatt på boräntorna som redan är utlovad under förutsättning att vi flyttade våra lönekonto (om jag förstod det rätt) till handelsbanken. Konkret vet jag inte hur mycket det handlade om.

Jag ska höra med en annan bank och se vad de kan kontra med. Är skillnaden liten i deras erbjudande orkar jag inte klydda utan behåller Handelsbanken.

Jag hade ju tänkt mig att slippa hålla på att förhandla då jag hade tänkt mig att man skulle få rimliga , marknadsmässiga räntor även om man inte gjorde det men så är ju inte fallet.

K
Jag fick 6.6% först på byggkreditivet, klagade på det, då fick jag sänkt till 5.5%. Föreningssparbanken.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.