Jani skrev:
Yes, vi förbinder oss att lägga upp bolånen i samma bank,  0,4% i ränterabatt för b-lån, topplåneränta 4,45%, om vi skulle lagt upp idag.
Hur lång är byggtiden?

fredpers skrev:
Vad är det för serviceavgift du menar m@ze?

/Fredrik
Banken tar ut en service avgift för att hantera hela kreditivet (fakturor etc etc) .. det brukar vara allt ifrån 3.000:- och uppåt.

Vi har också 3,0% från Föreningssparbanken. Det lönar sig att förhandla och ställa de olika bankerna mot varandra samt att inte vara rädd för att byta bank.

Hej,
Vi håller planerar för utbyggnad och har lagt upp byggnadskreditiv för denna. Vi landar på 3.15% fn rörligt ränta (inkl låneskydd) hos Handelsbanken.

mvh
Pepppar

M@ZE skrev:
Banken tar ut en service avgift för att hantera hela kreditivet (fakturor etc etc) .. det brukar vara allt ifrån 3.000:- och uppåt.
Ingen serviceavgift för vår del.

Ni som fått 3.0% och ingen serviceavg etc, det gäller inte i Sthlm´s trakten väl eller ?

Nej, Skåne. Om det är samma bank bör väl inte räntan skilja sig åt mellan olika regioner?

småland

Det verkar så, att ni får 3.0% i kreditivränta och ingen service avgift är riktigt bra kan jag säga. Jag har pressat o pressat och vi känner ett högt höns på SEB osv. Men jag kommer inte under 4%.

dock får vi här på "landsbygden" bara 75 % av värderingen i bottenlån, annars brukar det vara vanligt/brukligt med 85 %.......

Även på landsbygden går det att få 85% i botten . Har fått 3.15 i kreditivränta ,inga avgifter detta hos Handelbanken i Kronoberg. Dock försvann avgifterna först då de såg att FSB hade erbjudit oss avgiftsfritt.

robbin skrev:
Även på landsbygden går det att få 85% i botten . Har fått 3.15 i kreditivränta ,inga avgifter detta hos Handelbanken i Kronoberg. Dock försvann avgifterna först då de såg att FSB hade erbjudit oss avgiftsfritt.
85% i ljungby/älmhult ? fick "bara" 75% på markarydskontoret..........

Grattis till era låga kreditivräntor!

Kollade lite i dag:

SEB 4,80% +2500:- servicekostnad :o
Länsförsäkringar 5,65% + 4000:- servickostnad :o :o
Visserligen oprutat men det är ju sjukt, kan man låna på samma ställe som er? 3% är ju lite bättre!

Hej,
Jag är lite nyfiken om de 3% som nämns inkluderar både dispositions och kontraktsränta?
I så fall måste jag ta och prata lite närmare med vår bank :)
Trevlig kväll på er alla
/N

Var precis i kontakt med banken igen eftersom det är dags att lägga upp krediten nu. Den tidigare utlovade räntan med 3% kvarstod men en serviceavgift tillkommer nu med 2 000 kr så nu har jag börjat ringa runt till andra banker igen men det verkar som om det är svårt att komma ifrån serviceavgiften.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.