Hej!
Undrar vilka räntor ni fått på kreditivet? Vi fick 4,65% fr Föreningssparbanken och det känns högt. Har föreningssparbanken detta som sin officiella ränta och man får pruta på den eller?

Du blir blåst. 4,65% är alldeles för högt.

/Fredrik

Jag har fått 4,25% från SEB .. vet inte om det är OK eller för högt.

Jag får nog ta en diskussion med dem på banken (tala om att vi sonderat terrängen och att det ser för dyrt ut). Tror och hoppas att de kan göra något åt % satsen eftersom den är så hög. Det känns som om % satsen även innefattar kontraktsränta. (även om de säger att så är inte fallet).

Beror mycket på var i landet man ska bygga. Sök på forumet så hittar du trådar om detta sedan tidigare. Många har fått både billigare och dyrare kreditivränta.

Vi har 4.15% på Länsförsäkringar Bank.

Hej,
Blir ändå lite förvånad! Vi kommer att ta ett kreditiv på ca 2 700 Mkr själva lassar vi in 1 400 Mkr, tex erbjuder SEB 4,5 - 5%, så ser man att folk här ligger kring 4,25!! 4,25%, är det verkligen i Stockholm? Hur förhandlar ni?

har för tillfället 3,0% på handelsbanken

Har 3,0% Föreningssparbanken. :)

hmm 3.0% låter helt otroligt att ni fått, det har jag svårt för att tänka mig asså. Har ni kreditavgift då kanske och hög service avgift ?

Med den låga rörliga räntan idag är det inte omöjligt. Kan dock tänka mig att man har en straffklausul om man väljer att lägga bolånen hos annan bank. Se det som ett sätt att locka in kunden till banken. Kreditivet är ändå på en relativt kort tid normalt sett. Övriga villkor på själva bolånet betydligt viktigare.

/Fredrik

M@ZE skrev:
hmm 3.0% låter helt otroligt att ni fått, det har jag svårt för att tänka mig asså. Har ni kreditavgift då kanske och hög service avgift ?
500:- i uppl.avgift, ingen avgift för omplacering till huslån.

Service avgiften då ?

fredpers skrev:
Med den låga rörliga räntan idag är det inte omöjligt. Kan dock tänka mig att man har en straffklausul om man väljer att lägga bolånen hos annan bank. Se det som ett sätt att locka in kunden till banken. Kreditivet är ändå på en relativt kort tid normalt sett. Övriga villkor på själva bolånet betydligt viktigare.

/Fredrik
Yes, vi förbinder oss att lägga upp bolånen i samma bank, 0,4% i ränterabatt för b-lån, topplåneränta 4,45%, om vi skulle lagt upp idag.

Vad är det för serviceavgift du menar m@ze?

/Fredrik

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.