6 000 läst ·
36 svar
6k läst
36 svar
Byggnadskreditiv ränta?
Sida 1 av 3
Jag får nog ta en diskussion med dem på banken (tala om att vi sonderat terrängen och att det ser för dyrt ut). Tror och hoppas att de kan göra något åt % satsen eftersom den är så hög. Det känns som om % satsen även innefattar kontraktsränta. (även om de säger att så är inte fallet).
Har 3,0% Föreningssparbanken. 
Med den låga rörliga räntan idag är det inte omöjligt. Kan dock tänka mig att man har en straffklausul om man väljer att lägga bolånen hos annan bank. Se det som ett sätt att locka in kunden till banken. Kreditivet är ändå på en relativt kort tid normalt sett. Övriga villkor på själva bolånet betydligt viktigare.
/Fredrik
/Fredrik
Yes, vi förbinder oss att lägga upp bolånen i samma bank, 0,4% i ränterabatt för b-lån, topplåneränta 4,45%, om vi skulle lagt upp idag.fredpers skrev:Med den låga rörliga räntan idag är det inte omöjligt. Kan dock tänka mig att man har en straffklausul om man väljer att lägga bolånen hos annan bank. Se det som ett sätt att locka in kunden till banken. Kreditivet är ändå på en relativt kort tid normalt sett. Övriga villkor på själva bolånet betydligt viktigare.
/Fredrik