Tidigare ägare verkar ha "missat" att ta med boningshuset i fastighetstaxeringen. Endast uppgifter om tomten står med i nuläget. Vi köpte huset förra sommaren och just nu är vi uppe i en totalrenovering, huset är inte riktigt i beboeligt skick och kommer inte vara det 1 Januari heller. Spontant tänker jag att jag väntar med att lägga till uppgifter om huset till nästa taxering, eftersom det är i halvfärdigt skick. Är det ok att göra så?
 
Det fungerar så om taxeringsvärdet är under 50 tusen. Du kan välja att lägga upp det nu vid taxeringen och att renovering är påbörjad.
Jag har samma läge och valde att göra så eftersom jag vill indikera pågående värdeökning.
 
  • Gilla
Pgam
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.