11 787 läst ·
8 svar
12k läst
8 svar
Byggmax Väggpanel v-spont i tak?
Hej,
är det någon som provat att sätta upp byggmax väggpanel i mdf (http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-1024.aspx) i taket? Har någon använt den till vägg?
Har använt "Panelskivan" tidigare och är nöjd med resultatet. Dock så kostar ju dessa nästan dubbelt så mycket som byggmax skivor. Skillnaden som jag kan se är att panelskivan är 20 cm smalare (40 istället för 60). Detta gör det ju lite bökigare att sätta upp den...men någon som har någon annan erfarenhet?
är det någon som provat att sätta upp byggmax väggpanel i mdf (http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-1024.aspx) i taket? Har någon använt den till vägg?
Har använt "Panelskivan" tidigare och är nöjd med resultatet. Dock så kostar ju dessa nästan dubbelt så mycket som byggmax skivor. Skillnaden som jag kan se är att panelskivan är 20 cm smalare (40 istället för 60). Detta gör det ju lite bökigare att sätta upp den...men någon som har någon annan erfarenhet?
Medlem
· västra götaland
· 28 inlägg
hej. hade själv tänkt sätta upp såna i 3 tak. men blev avrådd eftersom dom är ämnade för vägg så är dom inte ändspontade på längden. så sj har jag köpt vit betsade pärlspont. blir ju som sagt mera jobb. men ser nog bättre ut när det är färdigt.
Aha, nej då funkar det ju inte...Tack för infon.
Har i huset satt upp både panel skivan, och "riktig" vitmålad panel. Är faktiskt mest nöjd med panelskivan...
OK, då blir det till att köpa den dyrare varianten...
Har i huset satt upp både panel skivan, och "riktig" vitmålad panel. Är faktiskt mest nöjd med panelskivan...
OK, då blir det till att köpa den dyrare varianten...
Medlem
· västra götaland
· 28 inlägg
okej. kollade pris i grann komun. och dom skulle ha högre M2 pris på omålad panelskiva än vad ja betala för färdig betsad riktig panel.:blushing:
Medlem
· Västra götaland
· 335 inlägg
Finns ju på byggvaruhuset annars ändspontade panelskivor, dock omålad. Den dom gör reklam för på tv. Inte dyrare än Byggmax om man har lite rabatt när vi tittade iaf.
Det är även min erfarenhet av panelskivan...dvs dyr. Jag har betalat samma pris som för vitmålad 17mm panel, runt 170:- kvadraten...
Vilket byggvaruhus menar du? Byggmax skiva ligger på 90:-/m2. Går det att få panelskivan för samma?jimmyboy_666 skrev:
Medlem
· västra götaland
· 28 inlägg
:|offtopic men. håller på att bryta ner dom gamla taklisterna nu för att sätta upp riktig panel. listerna är spikade med max 15 cm mellanrum med 4-5 tums spik:| för förra ägaren måste antingen haft bra rabatt på spik lr haft väldigt lite att fördriva tiden med
Produkter som diskuteras: "fördriva"
Anstrykare & moddlare 100 mm
Till fönsterbrädor, speglar och andra stora ytor
249 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Västra götaland
· 335 inlägg
Jag gav 57,46 kr skivan som är 400x1205, alltså ungefär 2 skivor per kmv. Så jag gav ca 118 kr kvm. Är ju lite dyrare än byggmax men då är den spontad på kortgaveln med så den kan sättas i tak.
Klicka här för att svara