7 669 lĂ€st ·
27 svar
8k lÀst
27 svar
Byggmax Barlinek
Det dÀr golvet var intressant. Men jag hittar ingen info om det. Hur tjockt slitlager Àr det?
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 911 inlĂ€gg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 911 inlÀgg
Jag kikade pÄ det dÀr golvet pÄ Bauhaus. Jag tycker det Àr svÄrt att vÀlja golv. I mitt fall vill jag ha samma golv pÄ mÄnga ytor i huset. Ca 80 kvadrat totalt. NÀr man lÀgger sÄ mycket sÄ vill man att det ska vara bombroof.
Redigerat:
"Boombroof"?O Olf Oggler skrev:
Felstavat, det förstÄr jag.
Men vad menar du?
Dvs nÄgot som hÄller över tid. BÄde tekniskt och estetiskt. GÀrna nÄgot som finns kvar i sortimentet över tid. Men det Àr nog att hoppas pÄ för mkt. Man fÄr köpa pÄ sig alla kvadratmetrarna pÄ en gÄng.
Jahapp, dÄ var det dags för golv. Om jag Àr ute efter vanlig neutral ek 3-stav. Vad ska jag vÀlja. Barnlinek som trÄden började med Àr en kandidat. Bauhausgolvet som nÄgon lÀnkar till ett par inlÀgg upp Àr en annan kandidat. Vad för fördelar Àr det med premiumgolven frÄn tex tarkett?
Jag har Barlinek hemma (1-stav Ek). Jag Àr hockeypappa x3, sÄ skridskoskyddstestad, pucktestad, grus-frÄn-grusvÀg-testad.P Peter_K skrev:
Golvet Àr 5Ärs gammal. HÄller sig jÀttebra. Jobbar i byggbranschen, har inte sett bÀttre 14mm sÄ lÀnge.
(den Àr tillverkad utanför Sverige - de behöver inte anvÀnda vattenbaserade lack som alla svenska tillverkare gör).
Farsan Àr PC pÄ Skanska (mÀlardalen). Enligt honom var KÀhrs lite omedgörliga ett tag, och dÄ gick Skanska över till Barlinek under en kortare period. Inget gnÀll. Varken frÄn hantverkare eller köpare, pÄstÄs det.wrobel19 skrev:
Jag har Barlinek hemma (1-stav Ek). Jag Àr hockeypappa x3, sÄ skridskoskyddstestad, pucktestad, grus-frÄn-grusvÀg-testad.
Golvet Àr 5Ärs gammal. HÄller sig jÀttebra. Jobbar i byggbranschen, har inte sett bÀttre 14mm sÄ lÀnge.
(den Àr tillverkad utanför Sverige - de behöver inte anvÀnda vattenbaserade lack som alla svenska tillverkare gör).
Klicka hÀr för att svara