Byggahus.se
Nytt_anvÀndarnamn_2024_12
Snyggt đŸ€©

• Gilla
Peter_K
  • Laddar…
Det dÀr golvet var intressant. Men jag hittar ingen info om det. Hur tjockt slitlager Àr det?

P
Verkar inte stÄ. Kan kolla imorgon

P
Ca 2.5 mm

Jag kikade pÄ det dÀr golvet pÄ Bauhaus. Jag tycker det Àr svÄrt att vÀlja golv. I mitt fall vill jag ha samma golv pÄ mÄnga ytor i huset. Ca 80 kvadrat totalt. NÀr man lÀgger sÄ mycket sÄ vill man att det ska vara bombroof.

Redigerat:
K
O Olf Oggler skrev:
Jag kikade pÄ det dÀr golvet pÄ Bauhaus. Jag tycker det Àr svÄrt att vÀlja golv. I mitt fall vill jag ha samma golv pÄ mÄnga ytor i huset. Ca 80 kvadrat totalt. NÀr man lÀgger sÄ mycket sÄ vill man att det ska vara bombroof.
"Boombroof"?
Felstavat, det förstÄr jag.
Men vad menar du?

:) Bombproof.

Dvs nÄgot som hÄller över tid. BÄde tekniskt och estetiskt. GÀrna nÄgot som finns kvar i sortimentet över tid. Men det Àr nog att hoppas pÄ för mkt. Man fÄr köpa pÄ sig alla kvadratmetrarna pÄ en gÄng.

Jahapp, dÄ var det dags för golv. Om jag Àr ute efter vanlig neutral ek 3-stav. Vad ska jag vÀlja. Barnlinek som trÄden började med Àr en kandidat. Bauhausgolvet som nÄgon lÀnkar till ett par inlÀgg upp Àr en annan kandidat. Vad för fördelar Àr det med premiumgolven frÄn tex tarkett?

P Peter_K skrev:
[bild]
Är det hĂ€r lignumgolvet? Det verkar ju vara ganska fĂ„ kvistar faktiskt.

P
O Olf Oggler skrev:
Är det hĂ€r lignumgolvet? Det verkar ju vara ganska fĂ„ kvistar faktiskt.
Ja det var betydligt fÀrre Àn vad man kunde tro. VÀldigt nöjd Àn sÄ lÀnge.

P Peter_K skrev:
NĂ„gon som lagt detta golv ? synpunkter. Ska ha det i ett arbetsrum med kontorsstol.

[lÀnk]
Jag har Barlinek hemma (1-stav Ek). Jag Àr hockeypappa x3, sÄ skridskoskyddstestad, pucktestad, grus-frÄn-grusvÀg-testad.
Golvet Àr 5Ärs gammal. HÄller sig jÀttebra. Jobbar i byggbranschen, har inte sett bÀttre 14mm sÄ lÀnge.
(den Àr tillverkad utanför Sverige - de behöver inte anvÀnda vattenbaserade lack som alla svenska tillverkare gör).

• Gilla
Kardan79 och 1 till
  • Laddar…
K
wrobel.se wrobel19 skrev:
Jag har Barlinek hemma (1-stav Ek). Jag Àr hockeypappa x3, sÄ skridskoskyddstestad, pucktestad, grus-frÄn-grusvÀg-testad.
Golvet Àr 5Ärs gammal. HÄller sig jÀttebra. Jobbar i byggbranschen, har inte sett bÀttre 14mm sÄ lÀnge.
(den Àr tillverkad utanför Sverige - de behöver inte anvÀnda vattenbaserade lack som alla svenska tillverkare gör).
Farsan Àr PC pÄ Skanska (mÀlardalen). Enligt honom var KÀhrs lite omedgörliga ett tag, och dÄ gick Skanska över till Barlinek under en kortare period. Inget gnÀll. Varken frÄn hantverkare eller köpare, pÄstÄs det.

• Gilla
wrobel.se
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.