Byggahus.se
Krilleman
Jag har lagt detta golv i både lägenhet och hus senaste decenniet.

Fungerar fint och blir bra för prisbilden enligt min erfarenhet.
 
  • Gilla
Joak och 1 till
  • Laddar…
Vi har det hemma sedan 2010, ser fortfarande bra ut i sovrummen där vi har kontorsstolar.
 
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
Jag har det i kök och vardagsrum. Jag är nöjd hittills. Det har legat i två år.
 
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
B
Konstig länk till ett sviktande golv. Att den sviktar lär ju hänga ihop med det underliggande arbetet, inte fabrikatet på parketten. Skulle jag tro. Mina golv sviktar inte i alla fall.

Vi har trestav balinek 14mm tjock, ca 10år gammal. Jag vet inte om det är exakt samma som de då sålde som du säljer nu, väldigt snarlikt är det i alla fall.

Det enda jag ångrar är stt jag valde trestav istället för enstav. Jag tycker det är klart snyggare med enstav, och den kostar bara lite mer:
https://www.byggmax.se/parkettgolv-ek-1-stav-mattlackad-180mm-barlinek
 
  • Gilla
Autodidak1 och 1 till
  • Laddar…
B BSOD skrev:
Konstig länk till ett sviktande golv. Att den sviktar lär ju hänga ihop med det underliggande arbetet, inte fabrikatet på parketten. Skulle jag tro. Mina golv sviktar inte i alla fall.

Vi har trestav balinek 14mm tjock, ca 10år gammal. Jag vet inte om det är exakt samma som de då sålde som du säljer nu, väldigt snarlikt är det i alla fall.

Det enda jag ångrar är stt jag valde trestav istället för enstav. Jag tycker det är klart snyggare med enstav, och den kostar bara lite mer:
[länk]
Nej, det är inte fråga om ett sviktande undergolv. Läs den tråden, åtminstone besiktningsrapporten. Definitivt relevant för denna tråd.
 
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
B BSOD skrev:
Konstig länk till ett sviktande golv. Att den sviktar lär ju hänga ihop med det underliggande arbetet, inte fabrikatet på parketten. Skulle jag tro. Mina golv sviktar inte i alla fall.

Vi har trestav balinek 14mm tjock, ca 10år gammal. Jag vet inte om det är exakt samma som de då sålde som du säljer nu, väldigt snarlikt är det i alla fall.

Det enda jag ångrar är stt jag valde trestav istället för enstav. Jag tycker det är klart snyggare med enstav, och den kostar bara lite mer:
[länk]
Nylagt golv av det du länkade, riktigt nöjda med det och riktigt snyggt i våra ögon.

Ett tomt rum med synliga bjälkar, trägolv och utspridda leksaker som dockvagn och sparkcykel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Peter_K och 1 till
  • Laddar…
P
P Peter_K skrev:
[länk]
Inte samma som jag har tittat på. 3 stav ek.
 
P
Blev inte Byggmax. Vi var och tittade och kände på det och på provgolvet kändes fogarna väldigt ojämna. Blev ett liknande på Bauhaus som kom i mindre paket vilket passade bättre då det blir mindre spill. Får hoppas att det håller bra kvalitet.
 
K
P Peter_K skrev:
Blev inte Byggmax. Vi var och tittade och kände på det och på provgolvet kändes fogarna väldigt ojämna. Blev ett liknande på Bauhaus som kom i mindre paket vilket passade bättre då det blir mindre spill. Får hoppas att det håller bra kvalitet.
Vi har under sommar och höst lagt ca 80kvm av det där Barlinekgolvet. Hade samma i tidigare bostad (ca 60kvm). Snyggare färg än de flesta ekgolv (brunare = mindre uringult över tid). Lättlagt. Lika tåligt (känsligt) som annan ekparkett.

Håller med om att skarvarna i kortänderna kan bli lite väl ojämna, med om man använder klots och hammare så blir det oftast riktigt bra. Har dock ett par skarvar på 80kvm som jag inte tycker är så snygga.
 
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
P
Det blev ett Ekgolv som heter Lignum. Inköpt på Bauhaus. Det mest lättlagda golv jag lagt hittils. Går ihop fint i fogarna utan våld.

OBS! Det är inte golvet som förpackningen ligger på. Det är ett gammalt Pergo laminat som ligger i hela hallen och får bli nästa projekt.
Förpackning med parkettgolv ligger mot vägg på trägolv, bredvid eluttag och vit fotlist.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
P
Trägolv med varierat mönster, parkettstil, ljust trä, några blå föremål i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nytt_användarnamn_2024_12
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.