Tja!

Jag bestämde mig för att köpa byggmax egna plattor, vad jag har hört så är det S:t eriks som producerar dom men jag tvekar på det nu när jag har läst fraktlappen som jag fick imorse. Plattorna i sig är väldigt bra kvalite skulle jag säga. Lite gjutskägg här och där och lite sten som sticker upp i plattorna.

Dessa plattor är menat att mitt växthus ska stå på. Hittils verkar dom helt okej! För endast kostnaden av typ 4000kr för 115 350x350x50 plattor och 20st 175x350x50 plattor. 4st av dom hela plattorna var spruckna vilket är helt okej, ja menar det är ju därför man beställer iaf 10% extraplattor.

Jag har däremot en fråga, jag har köpt 60kg fogsand (brunt) från byggmax då jag inte orkade köra hela vägen till bauhaus, har någon en erfaranhet med sanden, isf skicka gärna en bild på hur den ser ut. Tack!

• Etikett från Mosaiken Hedesunda visar specifikationer för släta plattor 350x350x50mm, naturgrå, med text om antal, vikt och tillverkare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Staplade betongplattor i olika storlekar på en jordig yta, avsedda för att bygga grunden till ett växthus.
    Skapa konto
  • Närbild på betongplattor lagda i ett hörn, med synlig struktur och grus i fogarna.
    Skapa konto
  • Betongplattor staplade på varandra med några spruckna bitar ovanpå, används som underlag för växthusbyggande.
    Skapa konto
  • Plattor lagda i ett rutmönster på marken nära ett skogsområde, med grus och trätrall i bakgrunden.
    Skapa konto
Ska ni odla i växthuset kommer det bli lite smuts i fogarna ändå. Vi fogade med grått stenmjöl men har kompletterat med byggmax bruna och är inget vi tänker på.

mexitegel mexitegel skrev:
Ska ni odla i växthuset kommer det bli lite smuts i fogarna ändå. Vi fogade med grått stenmjöl men har kompletterat med byggmax bruna och är inget vi tänker på.
Kan du visa en bild på det kanske? 😃

Det är lite svårt eftersom det inte syns, sen syns knappt golvet alls just nu på grund av allt som odlas 😊.

• Gilla
Vidar Eonsuu
  • Laddar…
Byggmax fog i vårat blivande växthus. Svårt att se något dock
då plattorna sandiga efter första fogning, hade inte vattnat än på bilden.

Sandiga plattor efter fogning i ett växthus under konstruktion med en betongvägg och en kvast på marken.
Skapa konto

Maxwells demon Maxwells demon skrev:
Byggmax fog i vårat blivande växthus. Svårt att se något dock
då plattorna sandiga efter första fogning, hade inte vattnat än på bilden.

[bild]
Ser bra ut!
Jag antar att fogsanden inte innehåller något bindande så den låser inte plattorna

Det innehåller den inte, men när du får ner sanden låser den plattorna ändå.

• Gilla
Vidar Eonsuu
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.