Tja. Jag ska bygga ett växthus nu i sommarn. Och jag har kollat på plattor ett bra tag. Behöver 100st exact och jag såg att byggmax plattor var billiga och hade billig leverans. Är dom värt?
Har hört att vissa har sagt att dom är porösa och dåligt kvalité.
Om annat kom gärna med billiga förslag. Bor i Lerum 😄
Hoppas att de är ”på riktigt” då plintarna till mitt husbygge står på sådana plattor. De kommer från S:t Eriks som gjort plattor i 150 år eller så, så du kan nog lita på att de håller för ditt växthus.Vidar Eonsuu skrev:
Tja. Jag ska bygga ett växthus nu i sommarn. Och jag har kollat på plattor ett bra tag. Behöver 100st exact och jag såg att byggmax plattor var billiga och hade billig leverans. Är dom värt?
Jaså åfan de visste jag inte. Då är det definitivt mer pålitligt. Såg denna bild på byggmax att plattorna var visst porösa på ytan men det kanske var en batch fel.Hep skrev:
På Byggmax är det väl så att man själv får undersöka kvaliteten. Jag vet att St Eriks förr sålde andra sortering från fabrik så dom kanske säljs på Byggmax numera... Har du såna kvalitetskrav är nog en mer premiuminriktad byggvaruhandel mitt tips.
Tja jag har ju kollat på markgrossen. Allt i mark gbg osv men frakten ligger ju fan på 2800 och stenarna kostar 3000. Orimligt. Ska dra dit imon o köpa lite grejer så ska kolla på stenarna. Men jag lär inte handplocka 100 plattor 😅RoTe skrev:
Säg gärna om du känner till nåra billiga stenvaruhus.
Det är klart frakten kostar, det är ju STEN. Åk och handla själv så får du den kvalitet du vill och även rimligt fraktpris, det är ju bara 1400kg sten.Vidar Eonsuu skrev:
Hur skulle ett betongföretag få ihop så mycket andrasortering så det motsvarar volymen som säljs på byggmax och fortfarande finnas kvar? Det ör en seriös fråga då påståendet har gjorts.
De kan ha ett annat recept eller så gjuter de bara batch efter batch med samna recept och vilket som ör sant vet nog bara byggmax och St Eriks.
De kan ha ett annat recept eller så gjuter de bara batch efter batch med samna recept och vilket som ör sant vet nog bara byggmax och St Eriks.
Klicka här för att svara