Jag planerar att bygga till ett uterum på vårt hus och har gjort en bygglovsritning själv som jag skulle behöva lite feedback på innan jag skickar in den. Jag har aldrig gjort en sådan ritning tidigare så jag undrar om det är något som jag helt har missat att ska vara med eller om det är något som jag har gjort fel?
Hur noggrann ska man vara med befintlig byggnad?
Kommer naturligtvis att exportera skalenlig PDF som jag skickar in och inte jpg-filen nedan.
Hur noggrann ska man vara med befintlig byggnad?
Kommer naturligtvis att exportera skalenlig PDF som jag skickar in och inte jpg-filen nedan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Om det är enkelt för dig att göra, så skulle jag lagt till en marklinje på fasaderna, där tomtgräns är synligt.
Lite fler mått på sektionsritningen också.
Annars ser det väl bra ut. Vet inte de bryr sig om att du utelämnar den fasadritningen som inte behövs, eller om det är krav på att ta med alla ändå.
Lite fler mått på sektionsritningen också.
Annars ser det väl bra ut. Vet inte de bryr sig om att du utelämnar den fasadritningen som inte behövs, eller om det är krav på att ta med alla ändå.
Bra Exempel!gnuttisch skrev:
Men hur är rumshöjden när det ska vara öppet till nock? Och hur vet man färdig golvhöjd när jag inte vet vad jag har på befintligt hus, funkar det att skriva "FG = Lika som befintligt"?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 286 inlägg
Varför trycka i hop allt på ett blad?
Jag skulle ha gjort en med plan, en sektion, en markplan och en med fasader.
Sedan behöver du inte sätta ut mer höjder än inner till nock, golv, lutning och bygghöjd. Fg kan du få kostnadsfritt genom att beställa bygglovsritningarna för ditt hus.
På markplan är det bra att sätta ut avstånd till angränsande tomtgränser.
Jag skulle ha gjort en med plan, en sektion, en markplan och en med fasader.
Sedan behöver du inte sätta ut mer höjder än inner till nock, golv, lutning och bygghöjd. Fg kan du få kostnadsfritt genom att beställa bygglovsritningarna för ditt hus.
På markplan är det bra att sätta ut avstånd till angränsande tomtgränser.
Klicka här för att svara