1 276 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Bygglov........oändlig väntan.......
Får en kommun dra ut på ett bygglov hur länge som helst?
Givetvis kan semestrar ha inverkan på handläggningstiden det förstår jag, men...?
I mitt fall så gäller det bara en mindre tillbyggnad på huset så ärendet behandlas på delegation, och behöver alltså inte gå den långa vägen genom byggnadsnämnden.
Jag lämnade in ansökan i början på mars och har idag 1/8 ännu inte fått mina papper.
Jag har talat med min handläggare så jag vet att inga formella hinder finns, det är bara formalia kvar att tröska igenom byråkratin.
Kan man klaga någonstans? Får det ta hur lång tid som helst?
Givetvis kan semestrar ha inverkan på handläggningstiden det förstår jag, men...?
I mitt fall så gäller det bara en mindre tillbyggnad på huset så ärendet behandlas på delegation, och behöver alltså inte gå den långa vägen genom byggnadsnämnden.
Jag lämnade in ansökan i början på mars och har idag 1/8 ännu inte fått mina papper.
Jag har talat med min handläggare så jag vet att inga formella hinder finns, det är bara formalia kvar att tröska igenom byråkratin.
Kan man klaga någonstans? Får det ta hur lång tid som helst?
I och med nya PBL så har de flesta kommuner överhopast med bygglovsansökninger före 2/5, vilket i sig ger en långsamhantering.
Detta i kombination med att bygglov efter 2/5 endast får ta 10 veckor och att det är sommarsemestrar som stökar till det gör att de bygglov som skickats in före 2/5 lågprioriteras och handläggs i mån av tid.
Detta i kombination med att bygglov efter 2/5 endast får ta 10 veckor och att det är sommarsemestrar som stökar till det gör att de bygglov som skickats in före 2/5 lågprioriteras och handläggs i mån av tid.
Jag har väntat i 11 år på tillstånd att muddra båtplatsen till sommarstugan .
Länsstyrelsen verkar kunna förhala allt i det oändliga , trots påstötningar .
Om jag åtminstone kunde få ett beslut i frågan hade jag ju kunnat
överklaga om det gick mig emot men inte då ............
Länsstyrelsen verkar kunna förhala allt i det oändliga , trots påstötningar .
Om jag åtminstone kunde få ett beslut i frågan hade jag ju kunnat
överklaga om det gick mig emot men inte då ............
Klicka här för att svara