Hejsan,
Vi tänker bygga ett nytt garage och pratat med byggkontoret som sa att det borde inte vara några problem men vi får flytta det nya lite närmare bostadshuset, sen skickade hon två kort och sen han vi inte prata mer.
Det hon sa var att detaljplanen va från 87, vi har ett befintligt garage som stått där sen 70talet,
Men jag förstår inte, bilderna hon skickade över, ena är ju det där ”u-vägen” rätt över garaget? Och på den andra är det lite i hörnet?
Nån som kan förklara för en okunnig vad som menas med kartorna? Denna u-väg betyder att man inte får bygga där? Den jag har ritat på, är den kartan som gäller och man bara behöver flytta nån meter?
Vi tänker bygga ett nytt garage och pratat med byggkontoret som sa att det borde inte vara några problem men vi får flytta det nya lite närmare bostadshuset, sen skickade hon två kort och sen han vi inte prata mer.
Det hon sa var att detaljplanen va från 87, vi har ett befintligt garage som stått där sen 70talet,
Men jag förstår inte, bilderna hon skickade över, ena är ju det där ”u-vägen” rätt över garaget? Och på den andra är det lite i hörnet?
Nån som kan förklara för en okunnig vad som menas med kartorna? Denna u-väg betyder att man inte får bygga där? Den jag har ritat på, är den kartan som gäller och man bara behöver flytta nån meter?
Det är inga problem. Man har rätt till fortsatt pågående användning när en detaljplan vinner laga kraft. Det är först när du vill ha bygglov för en ny åtgärd som strider med U-markens planläggning som du inte kan få det. Men de gamla byggnaderna kan stå kvar på U-marken i evig tid.M monken90 skrev:
Klicka här för att svara


