2 561 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Bygglov för utbyggnad
Hej jag funderar på att bygga ut min altan lite grann. Har köpt ett hus för ca 1år sen och tänkte nu bygga till en liten del till den befintliga altanen.
Enligt husuppgifterna så har den tidigare ägaren sökt och fått bygglov och byggt en altan till mitt hus så nu till min fråga: Måste jag ha ett bygglov för en tillbyggnad på ca 3,6X1,8m (skall göra en liten flygel), eller gäller den gamla; eller är det som så att jag inte ens behöver detta för denna lilla tillbyggnad.
För att göra det lite kångligare; om jag inte fäster den nya stommen till huset samt till den befintliga altanen, räknas då detta som ett fristående trädeck??
Enligt husuppgifterna så har den tidigare ägaren sökt och fått bygglov och byggt en altan till mitt hus så nu till min fråga: Måste jag ha ett bygglov för en tillbyggnad på ca 3,6X1,8m (skall göra en liten flygel), eller gäller den gamla; eller är det som så att jag inte ens behöver detta för denna lilla tillbyggnad.
För att göra det lite kångligare; om jag inte fäster den nya stommen till huset samt till den befintliga altanen, räknas då detta som ett fristående trädeck??
Jag ska inte ha något tak över tillbyggnaden, utan det blir bara ett öppet däck. Gäller 50cm ovan mark bara själva bottendelen eller är det inklusive räcke? Bygger med 45x95 imp där jag skruvar på 22x95, men tänkte ha ett räcke runt ca 80cm högt. Själva trädäcket hamnar alltså 95+22 dvs 117 mm ovan mark bara.
Gäller utan räcke. Räcket får väl va runt 80 cm tror jag eller där finns ingen maxhöjd på det förutom 1,8 meter??
Klicka här för att svara