Osannolikt eller ej, jag är då inte anställd i nån bank i alla fall. Och har fått under 3%... utan förhandling...

Är det på byggkreditivet? och inte på huslånet?
Låter otroligt billigt :) grattis!

Jaja.....vi har nappat på budet om 3,95% i alla fall!!

Idag var förmodligen den sista dagen i ens liv som skuldfri....... :-/

Jesca_j skrev:
Jaja.....vi har nappat på budet om 3,95% i alla fall!!

Idag var förmodligen den sista dagen i ens liv som skuldfri....... :-/
Välkommen...............

Vet ej om det är någon tröst Jecsa_J - men vi får 3-månadersräntan + 1% på vårat kreditiv (inga övriga avgifter) dvs 4,45% på Nordea i Sundsvall. :(
Betalar vi mest i landet månne??

Vi har dock inte jämfört med några andra i stan - sparar det tills lånen ska placeras...

Ni som redovisar kreditiv på runt 3%. Har ni möjligtvis s.k. kontrakts-ränta dessutom. Det är ju annars något som kan vara lite av "finstilt" i villkoren men innebär trots allt en helt annan effektiv ränta på kreditivet. Om ni inte är säkra, kolla upp !!

nobba:
Har ni förhandlat om räntorna något?
Jag fick två banker som gick med på 3,95% efter mycket budgivning........den ena tar 2000:- för att lägga upp lånen och den andra 4500:-, inga övriga avgifter.
Tyvärr det lägsta jag lyckades komma......men ändå lägst bland dem på jobbet som håller på att bygga samtidigt......de hade fått mellan 4,5 och 4,95%.... :-/

Som nobba säger så måste ju kontraktsräntan räkans med. Den är ju viktigare är räntan på kreditivet eftersom man betalr den hela tiden.
Ex1 Ränta 3%, kontraktsränta 1,5%
Ex 2 Ränta 4%, kontraktsränta 0,5%

Där är ex 2 förmånligare, sen kommer ju uppläggningsavgifter etc med i kalkylen.

nobba skrev:
Ni som redovisar kreditiv på runt 3%. Har ni möjligtvis s.k. kontrakts-ränta dessutom. Det är ju annars något som kan vara lite av "finstilt" i villkoren men innebär trots allt en helt annan effektiv ränta på kreditivet. Om ni inte är säkra, kolla upp !!
Ingen kontraktsränta, endast ränta på utnyttjade pengar, ingen uppläggningsavgift, ingen "straffavgift" om vi inte väljer att ta lånen där. 8)

Grattis Pillan, Du har fått en väldigt bra deal :D

Finansvalpen skrev:
Grattis Pillan, Du har fått en väldigt bra deal  :D
Tack! Det tycker vi oxå... ;D

Vi har, utan att förhandla fått byggkreditivränta på 3.25. Vilken bank är det som har lämnat under 3%? Det skulle vara trevligt att veta.

Tack för denna länk.

Hade byggkreditivränta på 5%.
Vi belastade kreditivet först när huset stod stommonterat och husfirman skulle ha betalt.

Vi har M.A.O betalat plattan , marken och alla avgifter själva.

Jag tyckte att 5% var åt h**vete och bara genom att ringa och klaga och hänvisa till denna sida så sänkte de till 3,9%. Helt ok tycker jag då kreditivet endast varar några månader men det ger ju blodad tand inför förhandlingen om det riktiga lånet.

Betina
Mycket nyttig länk jesca_j!!
Skulle värdesätta den än mer om ni som berättar om vilka räntor ni fått också lade till vilken bank det gäller.

Har SEB i Alingsås. Deras "standardränta" var 4,25%. Lyckades förhandla till oss 3,15%.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.