Inför renovering efterlyser jag era tips på "bygghinkar", som används för bortforsling av gammalt murbruk etc, där handtaget är ställbart så det kan ställas och lämnas rakt upp. Många hinkar presenteras med handtaget rakt upp på bild men det verkar bara för syns skull i annonser. Jag vill ha lätthanterliga hinkar där man slipper böja sig ner för att greppa handtagen på hinkar varje gång. Jag tror mig ha sett att såna fanns förr och hoppas på att någon tillverkar nya.

• Gilla
brfbo
  • Laddar…
T Tjrex skrev:
[länk]
Tack för tipset, denna har jag observerat.

Den är riktigt bra med många användningsområden. Men om du ska använda den för att forsla bort saker så kommer ju handtaget vara i vägen om det är rakt upp när du ska fylla hinken?

Dessa från ”ergo-hinkar” från BT är kanon Svart ergonomisk bygghink från BT med mätmärkning och handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

mexitegel mexitegel skrev:
Den är riktigt bra med många användningsområden. Men om du ska använda den för att forsla bort saker så kommer ju handtaget vara i vägen om det är rakt upp när du ska fylla hinken?
Inget problem om det är som jag efterlyser, att handaget ska kunna ställas upp bara tillfälligt alltså. Denna möjlighet förutsätter jag alltså finns för denna hink.

Japp, handtaget kan ställas upp och lutar en aning bakåt och vilar då mot plastklacken.

Svart verktygslåda från Hultafors med uppfällt handtag som lutar mot en plastklack.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
brfbo
  • Laddar…
F FDT skrev:
Dessa från ”ergo-hinkar” från BT är kanon[bild]
Innebär betyget "kanon" att handtaget alltså tillfälligt kan ställas rakt upp som jag önskar?

mexitegel mexitegel skrev:
Japp, handtaget kan ställas upp och lutar en aning bakåt och vilar då mot plastklacken.

[bild]
Det ser fint ut, tack.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.