N noupe skrev:
I ärlighetens namn är det ju inte särskilt betungande. Jag har gjort så vid alla renoveringar jag genomfört. Det att hitta vad du ska ha (Kährs plankgolv modell X, oljat eller Beslagsboden handuksknopp modell Y) är ju vad som tar tid. Sen att beställa hem allt det på Internet och gå till Posten och hämta det, eller signera för din pall är ju trivialt i sammanhanget.

Men om du specificerar alla dessa saker i ett Excel-ark och ger snickaren fria händer så skaffar han dem säkert åt dig. Men sen säger du att du först ska jämföra priser också för att se vad påslaget är. Då måste du ju veta varans kostnad också. Så då ska du alltså in på alla enskilda sidor/varuhus och notera vad din valda produkt heter - men INTE beställa. Bara för att sen kunna jämföra med snickarens föreslagna pris. Låter fullkomligt rimligt - kör på.
Allt beror på inte sant, jag arbetar mer än heltid och ofta på helger, har mycket svårt att ta telefonsamtal på arbetet, bor för närvarande i stan och nyss sålt bil. Min fråga här var inte "hur jobbigt är det att beställa saker på internet?" utan om förfarandet var vanligt vid totalentreprenad. Jag skulle gärna undvika att kontrollera prisskillnad och specificera produktnummer med mera utan exempelvis hänvisa till en bild på kakel och låta en projektledare lösa det.

Tror vi kan avsluta tråden.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.