460 730 läst ·
512 svar
461k läst
512 svar
Bygger hobbygarage
Jag måste faktiskt erkänna att jag har ett par kompisar som är riktiga idésprutor, så när vi slår våra huvuden ihop så brukar det bli riktigt bra.pjodden skrev:
Så har haft väldigt god hjälp med idéerna dock vet jag hur jag vill ha det och jag vet också när dom har fel.
Som en parentes så blir det alltid jävligt dyrt när en av dom kommer med idéer som gäller markarbeten och hur det skall se ut med murar etc.
Monterat ett av dom räcken jag byggde gör någon vecka sedan.
Det är dom små detaljerna som gör det.
Enkelt och billigt men riktig finishhöjare
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är dom små detaljerna som gör det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Enkelt och billigt men riktig finishhöjare
Händer lite i högdelen.
Svetsat in balkar över toaletten samt format och gjutit fast dom.
Har format och platsgjutit över dörren.
Inget som kommer bli belastning på då aluminiumplanken kommer ligga emellan dom grova balkarna.
Har även börjat putsa.
Målet är att göra klart det i veckan har ca 30kvm kvar.
Svetsat in balkar över toaletten samt format och gjutit fast dom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har format och platsgjutit över dörren.
Inget som kommer bli belastning på då aluminiumplanken kommer ligga emellan dom grova balkarna.
Har även börjat putsa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Målet är att göra klart det i veckan har ca 30kvm kvar.
Så nu har putsen torkat i ca 4 veckor och jag har jobbat ihop lite pengar.
Så nu imorgon blir det primer som gäller.
Primar endast ytterväggarna tror det blir lite overkill med toalettväggen den målar ja ju med silikatfärg.
Har fått dragit spackel över en skarv i taket och skall dra över en gång till imorgon
Sedan är det latex i resten av skarvarna som gäller.
Så nu imorgon blir det primer som gäller.
Primar endast ytterväggarna tror det blir lite overkill med toalettväggen den målar ja ju med silikatfärg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har fått dragit spackel över en skarv i taket och skall dra över en gång till imorgon
Sedan är det latex i resten av skarvarna som gäller.
Har varit riktigt dålig på att uppdatera här.
Dock har jag målat och hängt lite stegar och armaturer.
Sedan har jag även fått upp lättviktslyftbalken över lyften som är centrerad över den.
Kapacitet 500kg duger mer än väl för att tex lyfta ur ett drivpaket.
Armaturerna som sitter i taket är tanken att kunna tända separat ihop med två vertikala för ljus under bilen.
Hade jag byggt idag hade jag monterar spotlights i plattan för ljus under bilen.
Något att tänka på för någon som går i garageplaner.
Har mer bilder så jag får uppdatera snarast
Dock har jag målat och hängt lite stegar och armaturer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sedan har jag även fått upp lättviktslyftbalken över lyften som är centrerad över den.
Kapacitet 500kg duger mer än väl för att tex lyfta ur ett drivpaket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Armaturerna som sitter i taket är tanken att kunna tända separat ihop med två vertikala för ljus under bilen.
Hade jag byggt idag hade jag monterar spotlights i plattan för ljus under bilen.
Något att tänka på för någon som går i garageplaner.
Har mer bilder så jag får uppdatera snarast
Rent tekniskt ja.oas skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan montera i plåten i mitten om jag vill.
Har också extra rör in i lyften med möjlighet för kabeldragning.
Dock hamnar det lite fel och jag tror det blir svårt att rikta dom fram emot motorn där det ofta är mörkt.
Men vi får se i framtiden.
Det står inte så högt upp på priolistan
Sådär ser det ut, ja. Du har inte plats att montera några riktbara spotlights i hålrummen framför "lyftplattorna"? Eller under lyftplattorna kanske? Finns ju ganska små lampor som lyser riktigt starkt idag.
Även om det är långt i framtiden så är det aldrig fel med planering.
Även om det är långt i framtiden så är det aldrig fel med planering.
Framför plattorna är uteslutet då dom är ställbara.oas skrev:
Emellan dom i betongen är det golvvärme.
Under dom är det 300mm betong
Så skall jag montera får det bli i mitten.
Tror dock på idén jag har med vertikala ledrör som på en tvåpelarlyft kommer funka.
