pjodden skrev:
Med tanke på att du verkar ha tänkt på precis allting innan så kanske det går att sova gott trots den "missen"! ;)

Jag är fortsatt grymt imponerad, framför allt hur genomtänkt det verkar vara! :thumbup:
Jag måste faktiskt erkänna att jag har ett par kompisar som är riktiga idésprutor, så när vi slår våra huvuden ihop så brukar det bli riktigt bra.
Så har haft väldigt god hjälp med idéerna dock vet jag hur jag vill ha det och jag vet också när dom har fel.

Som en parentes så blir det alltid jävligt dyrt när en av dom kommer med idéer som gäller markarbeten och hur det skall se ut med murar etc.
 
skruffse skrev:
Som en parentes så blir det alltid jävligt dyrt när en av dom kommer med idéer som gäller markarbeten och hur det skall se ut med murar etc.
Haha. Klart som attans idéerna dom kommer med är dyra, inte dom som behöver öppna plånboken😂.
 
Anders Bäckström skrev:
Haha. Klart som attans idéerna dom kommer med är dyra, inte dom som behöver öppna plånboken😂.
Indirekt behöver han göra det för det är han som får sitta i maskin och gräva eller köra lastbil och det får han då inte betalt för:)
 
  • Gilla
swemake och 1 till
  • Laddar…
Monterat ett av dom räcken jag byggde gör någon vecka sedan.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är dom små detaljerna som gör det.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Enkelt och billigt men riktig finishhöjare
 
  • Gilla
Johan Olsson och 4 till
  • Laddar…
Vad är krokarna på utsidan av räcket till för? :)
 
oas skrev:
Vad är krokarna på utsidan av räcket till för? :)
Hänga kablar bl.a.
 
Misstänkte att det var nåt sånt. Smart placering. :)
 
Bygget fortskrider

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Putsat mellan håldäcken samt monterat konsoler för armaturer.
Dessa är såklart varmgalvade ;)
 
  • Gilla
brajt
  • Laddar…
Händer lite i högdelen.

Svetsat in balkar över toaletten samt format och gjutit fast dom.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har format och platsgjutit över dörren.
Inget som kommer bli belastning på då aluminiumplanken kommer ligga emellan dom grova balkarna.

Har även börjat putsa.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Målet är att göra klart det i veckan har ca 30kvm kvar.
 
  • Gilla
Johan Olsson och 1 till
  • Laddar…
Så nu har putsen torkat i ca 4 veckor och jag har jobbat ihop lite pengar.
Så nu imorgon blir det primer som gäller.
Primar endast ytterväggarna tror det blir lite overkill med toalettväggen den målar ja ju med silikatfärg.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har fått dragit spackel över en skarv i taket och skall dra över en gång till imorgon
Sedan är det latex i resten av skarvarna som gäller.
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Har varit riktigt dålig på att uppdatera här.

Dock har jag målat och hängt lite stegar och armaturer.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan har jag även fått upp lättviktslyftbalken över lyften som är centrerad över den.
Kapacitet 500kg duger mer än väl för att tex lyfta ur ett drivpaket.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Armaturerna som sitter i taket är tanken att kunna tända separat ihop med två vertikala för ljus under bilen.

Hade jag byggt idag hade jag monterar spotlights i plattan för ljus under bilen.
Något att tänka på för någon som går i garageplaner.

Har mer bilder så jag får uppdatera snarast
 
  • Gilla
Exostor och 5 till
  • Laddar…
Fint! :)

Du har inte möjlighet att montera några spottar på/i lyften då?

Detta är ju Drömgaraget... :wow:
 
oas skrev:
Fint! :)

Du har inte möjlighet att montera några spottar på/i lyften då?

Detta är ju Drömgaraget... :wow:
Rent tekniskt ja.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kan montera i plåten i mitten om jag vill.
Har också extra rör in i lyften med möjlighet för kabeldragning.

Dock hamnar det lite fel och jag tror det blir svårt att rikta dom fram emot motorn där det ofta är mörkt.
Men vi får se i framtiden.
Det står inte så högt upp på priolistan
 
  • Gilla
Johan Olsson
  • Laddar…
Sådär ser det ut, ja. Du har inte plats att montera några riktbara spotlights i hålrummen framför "lyftplattorna"? Eller under lyftplattorna kanske? Finns ju ganska små lampor som lyser riktigt starkt idag.

Även om det är långt i framtiden så är det aldrig fel med planering. :thumbup:
 
oas skrev:
Sådär ser det ut, ja. Du har inte plats att montera några riktbara spotlights i hålrummen framför "lyftplattorna"? Eller under lyftplattorna kanske? Finns ju ganska små lampor som lyser riktigt starkt idag.

Även om det är långt i framtiden så är det aldrig fel med planering. :thumbup:
Framför plattorna är uteslutet då dom är ställbara.
Emellan dom i betongen är det golvvärme.
Under dom är det 300mm betong:cool:

Så skall jag montera får det bli i mitten.
Tror dock på idén jag har med vertikala ledrör som på en tvåpelarlyft kommer funka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.