460 727 läst ·
512 svar
461k läst
512 svar
Bygger hobbygarage
Nu har jag dragit fram rörtrådsvetsen och börjat med något jag kan.
Nämligen bygga stål.
Har funderat mycket på hur arbetsbänken skall va på ett optimalt sätt.
Dock optimalt kontra kostnadsmässigt och platsmässigt men jag tror jag har hittat en medelväg.
Nämligen bygga stål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har funderat mycket på hur arbetsbänken skall va på ett optimalt sätt.
Dock optimalt kontra kostnadsmässigt och platsmässigt men jag tror jag har hittat en medelväg.
Har inte hänt så mycket med bänken.
Har dock vänt på den och funderat ut hur den skall va ännu mer optimal.
Skall köpa tre verktygshurtchar istället för två och funderat och dom skall gå in.
Ni som är nyfikna om det byggs racegrejer också så är svaret ja!
12" bred mc fälg som dock inte är till mig.
Kommer aldrig köpa mc!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har dock vänt på den och funderat ut hur den skall va ännu mer optimal.
Skall köpa tre verktygshurtchar istället för två och funderat och dom skall gå in.
Ni som är nyfikna om det byggs racegrejer också så är svaret ja!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
12" bred mc fälg som dock inte är till mig.
Kommer aldrig köpa mc!
Fått mina rör ifrån www.ledimporten.se
Har fått höra både här och av lite folk runt om mig att armaturerna är kanon ifrån Biltema.
Beställde normalvita rör är väldigt skeptisk till det kalla ljuset, det hade blivit mer ekonomiskt men man skall inte snåla.
Total kostnad rör och armatur 487kr.
Med denna kostnaden har jag kollat lite om vad kompletta ledarmaturer kostar dvs sådan utan rör.
Beroende på vad priset blir så blir det kanske sådana på andra våningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har fått höra både här och av lite folk runt om mig att armaturerna är kanon ifrån Biltema.
Beställde normalvita rör är väldigt skeptisk till det kalla ljuset, det hade blivit mer ekonomiskt men man skall inte snåla.
Total kostnad rör och armatur 487kr.
Med denna kostnaden har jag kollat lite om vad kompletta ledarmaturer kostar dvs sådan utan rör.
Beroende på vad priset blir så blir det kanske sådana på andra våningen.
Självbyggare
· Blekinge
· 31 inlägg
Vad är de för IP klass på dom?
Har inte uppdaterat på länge pga mycket jobb bla.
Men har iaf fått upp ledrören och fått ström i dom.
Nöjd med ljuset samt passat på att beställa 10 st till.
Från beställning till att jag hade ett kollinummer tog det ca 3h det e service det.
Räknar med att få gjort enhel del nu när det är påsk.
Men har iaf fått upp ledrören och fått ström i dom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nöjd med ljuset samt passat på att beställa 10 st till.
Från beställning till att jag hade ett kollinummer tog det ca 3h det e service det.
Räknar med att få gjort enhel del nu när det är påsk.
Rejält
Verkligen tuppen upp för hela ditt projekt! Extremt seriöst in i varje detalj
Jo det kan tyckas att väggen är lite "overkill" men tanken är att det skall bli förvaring ovanpå.
Sedan hade jag stenar liggandes efter trapphuset som var 200 breda och då var det bara att köra.
Såhär i efterhand skulle jag beställt en lättklinkervägg som man skulle lyft dit när man satte ytterväggarna.
Då hade den varit klar på båda sidor samt "läppen" som hade agerat form när man hade gjutit fast stålet som är taket.
Men det är väldigt lätt att vara efterklok.
Sedan hade jag stenar liggandes efter trapphuset som var 200 breda och då var det bara att köra.
Såhär i efterhand skulle jag beställt en lättklinkervägg som man skulle lyft dit när man satte ytterväggarna.
Då hade den varit klar på båda sidor samt "läppen" som hade agerat form när man hade gjutit fast stålet som är taket.
Men det är väldigt lätt att vara efterklok.


