Har varit dåligt med uppdateringar för jag har varit iväg på jobb.

Har iaf fått upp sådant som alltid tar tid.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stuprören uppe samt monterat den sista knuten.
 
  • Gilla
thorflot och 2 till
  • Laddar…
Nu har jag dragit fram rörtrådsvetsen och börjat med något jag kan.
Nämligen bygga stål.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har funderat mycket på hur arbetsbänken skall va på ett optimalt sätt.
Dock optimalt kontra kostnadsmässigt och platsmässigt men jag tror jag har hittat en medelväg.
 
Har inte hänt så mycket med bänken.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har dock vänt på den och funderat ut hur den skall va ännu mer optimal.
Skall köpa tre verktygshurtchar istället för två och funderat och dom skall gå in.
Ni som är nyfikna om det byggs racegrejer också så är svaret ja!
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


12" bred mc fälg som dock inte är till mig.
Kommer aldrig köpa mc!
 
  • Gilla
Jonatanm535 och 1 till
  • Laddar…
Fått mina rör ifrån www.ledimporten.se
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har fått höra både här och av lite folk runt om mig att armaturerna är kanon ifrån Biltema.
Beställde normalvita rör är väldigt skeptisk till det kalla ljuset, det hade blivit mer ekonomiskt men man skall inte snåla.

Total kostnad rör och armatur 487kr.
Med denna kostnaden har jag kollat lite om vad kompletta ledarmaturer kostar dvs sådan utan rör.
Beroende på vad priset blir så blir det kanske sådana på andra våningen.
 
Vad är de för IP klass på dom?
 
farbrordane skrev:
Vad är de för IP klass på dom?
IP 65 skall det va.
Dock kanske man inte kan lita till 100% på det.
 
  • Gilla
farbrordane
  • Laddar…
Har inte uppdaterat på länge pga mycket jobb bla.
Men har iaf fått upp ledrören och fått ström i dom.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nöjd med ljuset samt passat på att beställa 10 st till.
Från beställning till att jag hade ett kollinummer tog det ca 3h det e service det.

Räknar med att få gjort enhel del nu när det är påsk.
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Byggt lite räcke idag.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Till andra våningen.
Trots att jag har en väldigt bra kontakt på pulverlack så blir det att doppa i zink.
 
  • Gilla
Jonatanm535 och 2 till
  • Laddar…
Börjat på allvar med högdelen där liften står.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har kommit över en dörr ifrån ett ställverk som passade bra till toaletten.
 
Redigerat:
  • Gilla
thorflot och 1 till
  • Laddar…
Rejält;) Verkligen tuppen upp för hela ditt projekt! Extremt seriöst in i varje detalj
 
  • Gilla
skruffse
  • Laddar…
Hehe, den där toan blir jämbördig med riksbunkern :p
 
  • Gilla
skruffse och 1 till
  • Laddar…
Jo det kan tyckas att väggen är lite "overkill" men tanken är att det skall bli förvaring ovanpå.
Sedan hade jag stenar liggandes efter trapphuset som var 200 breda och då var det bara att köra.

Såhär i efterhand skulle jag beställt en lättklinkervägg som man skulle lyft dit när man satte ytterväggarna.
Då hade den varit klar på båda sidor samt "läppen" som hade agerat form när man hade gjutit fast stålet som är taket.

Men det är väldigt lätt att vara efterklok.
 
skruffse skrev:
Men det är väldigt lätt att vara efterklok.
Med tanke på att du verkar ha tänkt på precis allting innan så kanske det går att sova gott trots den "missen"! ;)

Jag är fortsatt grymt imponerad, framför allt hur genomtänkt det verkar vara! :thumbup:
 
  • Gilla
skruffse
  • Laddar…
Men vänta nu. I inlägg #443 ser det ut som att arbetsbänken är på plats i bakgrunden. Har du mer bilder på den?
 
johel572 skrev:
Men vänta nu. I inlägg #443 ser det ut som att arbetsbänken är på plats i bakgrunden. Har du mer bilder på den?
Det är inte riktigt klar tänkte återkomma när den är klar.
Dock är den på plats och fastbultad i golvet men saknar den sista verktygshutshen samt skall limma en gummiduk.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.