460 731 läst ·
512 svar
461k läst
512 svar
Bygger hobbygarage
Slänger upp bilder ifrån sista grävdagen för denna omgången. Blir mer grävning efter jag gjutit plattan då planen framför skall grävas ur och läggas i sprängsten
Fick kört iväg 12 lass fylle.
Stort tack till Tony på LEAB som grävde, även tack till "LillSven" och Peter på LEAB som gjorde det dom tycker om bäst i hela världen dvs köra lastbil
Fick kört iväg 12 lass fylle.
Stort tack till Tony på LEAB som grävde, även tack till "LillSven" och Peter på LEAB som gjorde det dom tycker om bäst i hela världen dvs köra lastbil
Fått hämtat lite grejer ifrån varmgalv.
Sarg runt lyftbordet samt kantskoningsskydd med inbyggt fall. Snyggt och väldigt smidigt för betongarn när han gjuter.
Mer grejer ligger redan på varmgalv.
Kantelement utsatt samt börjat med cellplast.
Sarg runt lyftbordet samt kantskoningsskydd med inbyggt fall. Snyggt och väldigt smidigt för betongarn när han gjuter.
Mer grejer ligger redan på varmgalv.
Kantelement utsatt samt börjat med cellplast.
Armerat runt liften
Läste i instruktionerna att det skulle va 300 tjockt runt toppen men det stod tyvärr inget om armeringen så jag fick bygga lite för krig
Kommer mattor ovanpå detta sen som najas fast.
Tanken var ifrån tillverkaren va att man endast skulle ställa liften på löst underlag typ makadam etc men nu blir det dubbelt belastningsplan både på berget där den den står och sammansatt med plattan.
Läste i instruktionerna att det skulle va 300 tjockt runt toppen men det stod tyvärr inget om armeringen så jag fick bygga lite för krig
Kommer mattor ovanpå detta sen som najas fast.
Tanken var ifrån tillverkaren va att man endast skulle ställa liften på löst underlag typ makadam etc men nu blir det dubbelt belastningsplan både på berget där den den står och sammansatt med plattan.
Jag trodde att mitt garage gick mig ur händerna men det här är bland det värsta.
Jag valde en lyft som är samma som verktygsboden säljer. Den ligger nerfälld i plattan den också fast den kostade bara 19k när jag köpte den.
Sen skall väll sägas att man märker att det är kinagrejer. Har fått rätta till den på en del ställen för att få det ok.
Grymt garagebygge.
Jag valde en lyft som är samma som verktygsboden säljer. Den ligger nerfälld i plattan den också fast den kostade bara 19k när jag köpte den.
Sen skall väll sägas att man märker att det är kinagrejer. Har fått rätta till den på en del ställen för att få det ok.
Grymt garagebygge.
Du är galen.
Säker att det inte är en bunker du bygger? O_o
Säker att det inte är en bunker du bygger? O_o
Skillnaden är att den är en låglyft, jag har ca 2m mellan bil och platta på min.Beppo skrev:Jag trodde att mitt garage gick mig ur händerna men det här är bland det värsta.
Jag valde en lyft som är samma som verktygsboden säljer. Den ligger nerfälld i plattan den också fast den kostade bara 19k när jag köpte den.
Sen skall väll sägas att man märker att det är kinagrejer. Har fått rätta till den på en del ställen för att få det ok.
Grymt garagebygge.
Bara man vet om det när man köper är det ok men tror man att en Kinagrej är bara at köra och varar hur länge som helst utan problem då är man ute och cyklar.
Jag är fortfarande skeptisk. Jag tror du ska ta över världen från din bunker. Får jag paxxa en plats om jag har rätt?skruffse skrev:
On topic verkar det grymt, glöm inte att uppdatera oss en massa










