Slänger upp bilder ifrån sista grävdagen för denna omgången. Blir mer grävning efter jag gjutit plattan då planen framför skall grävas ur och läggas i sprängsten
Fick kört iväg 12 lass fylle.

Stort tack till Tony på LEAB som grävde, även tack till "LillSven" och Peter på LEAB som gjorde det dom tycker om bäst i hela världen dvs köra lastbil
 
  • IMG_0628.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0629.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0632.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fått hämtat lite grejer ifrån varmgalv.
Sarg runt lyftbordet samt kantskoningsskydd med inbyggt fall. Snyggt och väldigt smidigt för betongarn när han gjuter.
Mer grejer ligger redan på varmgalv.
Kantelement utsatt samt börjat med cellplast.
 
  • IMG_0236.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0625.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Armerat runt liften

Läste i instruktionerna att det skulle va 300 tjockt runt toppen men det stod tyvärr inget om armeringen så jag fick bygga lite för krig;)
Kommer mattor ovanpå detta sen som najas fast.
Tanken var ifrån tillverkaren va att man endast skulle ställa liften på löst underlag typ makadam etc men nu blir det dubbelt belastningsplan både på berget där den den står och sammansatt med plattan.
 
  • IMG_0641.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0642.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag trodde att mitt garage gick mig ur händerna men det här är bland det värsta.

Jag valde en lyft som är samma som verktygsboden säljer. Den ligger nerfälld i plattan den också fast den kostade bara 19k när jag köpte den.

Sen skall väll sägas att man märker att det är kinagrejer. Har fått rätta till den på en del ställen för att få det ok.

Grymt garagebygge.
 
Du är galen.

Säker att det inte är en bunker du bygger? O_o
 
  • Gilla
Mixar´n
  • Laddar…
Beppo skrev:
Jag trodde att mitt garage gick mig ur händerna men det här är bland det värsta.

Jag valde en lyft som är samma som verktygsboden säljer. Den ligger nerfälld i plattan den också fast den kostade bara 19k när jag köpte den.

Sen skall väll sägas att man märker att det är kinagrejer. Har fått rätta till den på en del ställen för att få det ok.

Grymt garagebygge.
Skillnaden är att den är en låglyft, jag har ca 2m mellan bil och platta på min.

Bara man vet om det när man köper är det ok men tror man att en Kinagrej är bara at köra och varar hur länge som helst utan problem då är man ute och cyklar.
 
Kattvovven skrev:
Du är galen.

Säker att det inte är en bunker du bygger? O_o
Jo jag e rätt säker på att det inte är det och det baserar jag på att Fortifikationsverket inte har hört av sig med invändningar:D
 
skruffse skrev:
Jo jag e rätt säker på att det inte är det och det baserar jag på att Fortifikationsverket inte har hört av sig med invändningar:D
Jag är fortfarande skeptisk. Jag tror du ska ta över världen från din bunker. Får jag paxxa en plats om jag har rätt? :D

On topic verkar det grymt, glöm inte att uppdatera oss en massa :)
 
Kattvovven skrev:
Jag är fortfarande skeptisk. Jag tror du ska ta över världen från din bunker. Får jag paxxa en plats om jag har rätt? :D

On topic verkar det grymt, glöm inte att uppdatera oss en massa :)
Angående plats så får du ställa dig i kön och den e lång nästan lika lång som den i Ullared:thumbup:
 
Cellplast och kantbalkar på g
 
  • IMG_0644.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0647.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mäktigt!
 
Var mans dröm =) Fy fasen så skoj
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
RoTe
klykan skrev:
Var mans dröm =) Fy fasen så skoj
Instämmer! Kul att det går bra för vissa. :)
Lär väl aldrig bli verklighet för mig, men jag får väl skylla mig själv.
 
Monterat kantskydd för portarna.
Inte sådana simpla som finns att köpa;)
 
  • IMG_0675.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0684.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
klykan skrev:
Var mans dröm =) Fy fasen så skoj
Tanken är att det skall va det, har man en hobby så varför inte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.