För att undvika att löv och annat samlas och hindrar regnvatten från att ta rätt väg ner från taket i mitt något besvärliga takmöte så håller jag på att på en snickares anmodan bygga in en del av gavelutsprånget på ett tak som skjuter ut över ett annat, se bild.
Lådan kommer att gå över nocken och ett extra lager underlagsduk kommer att läggas och dras upp på lådans utsida och slutligen sätter jag plåt som går ut över kommande betongpannor.
Ny är frågan, borde jag av någon anledning fylla "lådan" med något, t.ex cellplast, stenull, eller dylikt? Jag tänker på eventuell fukt vi temperaturomslag, risk att skadedjur bosätter sig där osv. Tanken är att lådan ska vara tät men det är väl tveksamt om det blir helt tätt, speciellt med tanke på att taken säkert kommer att röra sig lite olika pga snölast och annat.
Lådan kommer att fästas mekaniskt enbart i det övre taket ock hänga ner, men duken som jag klär in den med kommer att gå ner på taket under. Hade tänkt klistra den mot duken på det undre taket men börjar nu istället fundera på att bara låta den klämmas fast under ströläkten som ska dit. I så fall kanske eventuell fukt/kondens kan leta sig ut
Samtidigt som det kanske inte drar så mycket i duken på det undre taket.
Förslag?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto