Här där jag håller på betalar man samma kwh pris på byggström som på "vanlig" ström och kostnaden för att rigga ett fasadmätarskåp och få en byggstöm - som senare används som permanent matning- är marginell så det är säkert olika på olika ställen.
Att det går 150-200 kwh/dygn under vintern är inget konstigt först står minst en 9 kw byggfläkt och går för fullt dygnet runt sedan använder man 500 och 1000 watt halogenlampor som blir några kw och kanske en byggbarak med värme.
Att det går 150-200 kwh/dygn under vintern är inget konstigt först står minst en 9 kw byggfläkt och går för fullt dygnet runt sedan använder man 500 och 1000 watt halogenlampor som blir några kw och kanske en byggbarak med värme.
Kollade fläkten och den var på 9kw och stod på max! Elräkningen stämmer säkert, men bör inte behöva var såhär hög.....
Visst det är vinter, men vi bor ju liksom i stort sett så långt söder man kan komma i detta landet och med ca 10 dagar under nollan vill jag inte kalla det som varit för vinter....
Tack för alla som svarat och tipsat om att kolla effekten på byggfläkt och så vidare! Nu vet jag att räkningen stämmer, men vet oxå vad som måste göras för att slippa ännu en sån räkning!!
Man lär sig nåt nytt varje dag....
Visst det är vinter, men vi bor ju liksom i stort sett så långt söder man kan komma i detta landet och med ca 10 dagar under nollan vill jag inte kalla det som varit för vinter....
Tack för alla som svarat och tipsat om att kolla effekten på byggfläkt och så vidare! Nu vet jag att räkningen stämmer, men vet oxå vad som måste göras för att slippa ännu en sån räkning!!
Man lär sig nåt nytt varje dag....
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Kan även vara värt att kolla arbetsboden, om de har en sådan. Är det vattenburet i den brukar det sitta 2 st 2kW elpatroner, om det inte använder gasol/diesel dvs. En bod med torr el kan komma upp i samma effekt, beroende på storleken såklart.
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Har byggarna dessutom bilar med motor- och kupevärmare som sitter i hela dagarna kan det också dra iväg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden