Snyggt, verkligen en klockren app! Några funktioner jag hade velat se men de kanske redan finns:
1. Möjlighet att dela listan med familjen.
2. Möjlighet att exportera information till något som kan importeras till exempelvis Excel (inkl bilder).
3. Möjlighet att ange om något är utlånat. Till vem, datum osv.
4. Skapa underkategorier. Typ att något är i "källaren" och i en låda märkt "bös".
5. En sökfunktion.
6. Möjlighet att kunna markera flera objekt och byta plats på dem samtidigt.
Jag svarar i punktform:
1. Kan bli svårt. Det lutar åt att lagringen sker i användarens iCloud konto, som är bundet till respektive användare. Kan kanske fungera om avancerad datalagring är avstängd - men den tycker jag att man alltid skall ha aktiverad.
2. Jajämen! Har kollat på Länsförsäkringar om vad de brukar vilja ha för data för lösöre.
3. Smart!
4. Ja det borde inte vara några problem, det behöver dock implementeras "användarvänligt" så att det blir enkelt att förstå flödet.
5. Ett måste! (funktionen finns redan)
6. Den funktionen finns just nu under fliken "förrådet" där man kan markera och dra. Kommer dock att byta plats på den funktionen till fliken "register".
Nu vill jag ju inte betala mer men du kan nog ta iaf 250kr som engångsköp. Och som alternativ typ 14kr i månaden. Då har folk 18 månader på sig att "komma in i appen".
Du kan nog bjuda på 80 föremål gratis, går ju ganska fort att komma upp i det tänker jag.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.