Vi ska renovera två badrum i vårt hus samtidigt och kommer då stå utan toalett och dusch i uppemot 6 veckor.
hur löser man det? Byggbod på tomten? Men behövs inte avlopp då? Kan man på ngt sätt använda det befintliga avloppet? Lite lost här.
vill inte ha slamtoalett…
597 läst · 9 svar
597 läst
9 svar
Byggbod/toalett vid renovering
-
11 aug 2022 11:07 #2
Välkommen till forumet!
Det finns något som heter skogstoa som fungerar som tillfällig toalett.
Utedusch och dusch på jobb, gym etc.? -
11 aug 2022 11:24 #3
Har du golvbrunn i tvättstugan eller annat rum så tror jag att det går att skapa en lösning med en toalettstol tillfälligt monterad över denna.
(Det diskuterades när vi skulle renovera men vi hittde annan lösning så jag har inte sett det i verkligheten)
Duscha kan ni kanske göra på jobbet eller hos grannar/vänner
/M -
11 aug 2022 13:39 #4
Om du har en spolbrunn strax utanför fasaden är det 'lätt' att sätta en hyrd byggbod med önskade faciliteter på tomten och ansluta avloppet till spolbrunnen
-
-
Husägare · Stockholm · 1 587 inlägg 11 aug 2022 15:2611 aug 2022 15:26 #6
Några grannar hyrde en sån här när de stod inför samma problem: https://www.x-modul.com/produkter/vagnar/duschvagn/ har dock ingen aning om kostnadsbilden.
-
11 aug 2022 15:28 #7
Vatten kan du ansluta med en 1/2" slang till boden tex från vatten utkastare på utsidan av huset om dom ska jobba den kalla perioden så är det bara att isolera slangen och stoppa i en värmekabel.
Har du pratat med byggarna om dom verkligen behöver en bod med dusch?. -
Husägare · Stockholm · 1 587 inlägg 11 aug 2022 15:36
-
11 aug 2022 15:43 #9
kanske ska läsa noggrannare i framtiden, men samma förslag på lösning fungerar för TS med.
- Laddar…
-
11 aug 2022 15:51 #10
Jag använde utedasset och hämtade vatten vid vattentornet när vi var utan två månader. Bybastun och havet för tvagning. Skönt att jag bodde själv då.
Liknande trådar
-
Ny toalett bredvid gammalt badrum, råd önskas
Badrum -
Vägghängd toalett luktar illa vid övertryck, efter återmontering.
Badrum -
Lukt från avloppet vid toalettstolen
Badrum -
Ansluta toalett till 110 slätände. Kapa vid golvet?
Vatten & Avlopp -
Stänga av vattnet vid borttagning av vägghängd toalettstol, ej cistern
Vatten & Avlopp