MathiasS skrev:
Näe, det får du göra i en annan tråd som handlar om dubbar vs dubbfritt..........:)
Haha. Ok :)
 
Det funkar väl med vanliga XL däck? Köpte Nokian WR till BMW:n från Dackonline för 4500 + moms. Klarar lätt av 2100kg. Har en kompis som har ett set Hankook eller om det var Kumho dubbfria liggande utan fälg i storlek 225/70-17 (tror det var det han sa) som gått en vinter om det kan vara intressant.
 
P
MathiasS skrev:
Här till ok pris: [länk]
Ja, det ser ut att vara bra priser, beroende på fraktkostnad iofs. Och sen verkar just det däcket vara slut i lager.
PS
Kollade upp sommardäck till min bil och det visade sig att dackonline var billigare om man räknar in 60 pund i frakt från camskill.
DS
 
Redigerat av moderator:
Robert-san01 skrev:
Det funkar väl med vanliga XL däck? Köpte Nokian WR till BMW:n från Dackonline för 4500 + moms. Klarar lätt av 2100kg. Har en kompis som har ett set Hankook eller om det var Kumho dubbfria liggande utan fälg i storlek 225/70-17 (tror det var det han sa) som gått en vinter om det kan vara intressant.
Ja, XL är vad jag vet kopplat direkt mot belastningsindex så det borde funka.

Tror jag ska skaffa nya däck, ej beggade.

Vill man ha WR däcken så säljs sådana på blocket just nu. Nya men från 2006. Någon verkar ha kommit över ett litet lager av dessa....har dom förvarats på ett bra sätt kan dom vara ok och inte åldrats speciellt, men man får inte glömma att det hänt en del på 5-6 år i däckutveckling....
 
Som alternativ till camskill kan man också söka på däck direkt på idealo.de och hitta en del tyska siter. Dock verkar många avstå från att skicka utrikes...
 
peternicklas
Robert-san01 skrev:
Det funkar väl med vanliga XL däck? Köpte Nokian WR till BMW:n från Dackonline för 4500 + moms. Klarar lätt av 2100kg. Har en kompis som har ett set Hankook eller om det var Kumho dubbfria liggande utan fälg i storlek 225/70-17 (tror det var det han sa) som gått en vinter om det kan vara intressant.
Ja dessa är det jag har. Dock så tuggar min stora Diesel snabbt på mönstret. Bra grepp och ett prisvärt däck. 1300 på däckonline fritt lev.
 
Redigerat:
Nokian WR g2


1484 på dackonline i min dimension. Finns att köpa i tuskland till bra pris om man bara hittar någon som skickar till swe.
 
ClasseClas
Jag hade föregångaren till Nokian WR G2 SUV som hette Nokian WR SUV. Våtgreppet var bra, samma gäller snögreppet, ljudnivån var super men vid ishalka så gled bilen lite som den själv ville. Min uppfattning är att dessa är autobahndäck som funkar bra ner till ca +2 grader. Vid lägre temperaturer är de inte att lita på. De blir för hårda.

http://www.nokiantyres.se/dack?id=11195214&group=2.01&name=Nokian%20WR%20G2%20SUV
I beskrivningen står det
...utvecklades för att uppfylla behoven hos centraleuropeiska stadsjeepförare...
vilket bekräftar min syn på dessa som autobahndäck.

Efter 3 säsonger bytte jag till dubbat Hakka5. Bullrigt men betydligt bättre grepp för Stockholmsåka på isbark och feldoserade rondeller samt körning på oplogade vägar i Bergslagsskogarna.
 
Då kan vi avskriva WR däcket för den sortens däck är inte det jag vill ha. Bra input.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.