80+50 såg ju kanon ut! Ska genas skicka ett mejl för att få mer info. Postar ett inlägg när jag har mer info.

Tack för tipset.

Nu har vi varit och tittat nogrannaren på tomten med torpet på som jag har nämt tidigare.

Vad tror ni, går det även att peta in ett 80+50 kvm hus eller kommer det se konstigt ut?

http://maps.google.se/maps?q=59.633...&ie=UTF8&hl=sv&geocode=Fb3vjQMd7okPAQ&split=0

Huset mitt på tomten är torpet ca 50 kvm, nere till vänster är en gamal lada på 60 kvm och den lilla byggnaden är en friggebod. Till höger om huset (från kartan sett) ligger en jordkällare på säkert 40 kvm.

Det hade varit kanon att få bygga där torpet står.... Hur svårt är det att flytta ett hus (får ej riva).

Vad tror ni, kan det funka eller kommer det att se konstigt ut?

Hej

en bra tumregel jag lärde mig är att Elen är DYR och det kostar "ca 1000 SEK per uttag" därtill kommer arbetskostnaden
se till att du får tillräkligt med uttag i varje rum, så du slipper sladdar lite varstans i huset!

rörarbeten!! då får du nog dra till en hel del... jag har percis haft rörfirman här (bortsett från bilning i garaget för att hitta avlopp m.m.) går det på ca 60-70000 på en utbyggnad på ca 70 kvm (utan badrumsporslinet!)

köket: njäe det bero ju på vad du tänkte ha men jag skulle nog plussa en 50000 till (men då blir den ju JÄTTEfin!)

Lycka till!

mvh

Vi var också där och tittade på "torpet" och enligt mäklaren på plats så hade dom fått flera olika svar från byggnads folket på kommuen, både positiva och negativa tyvärr. Sen så här när budgivningen gått "igång" så backar vi iaf tillbaka för mycket pengar "bara" för tomten..

Sen är ju "alla" hus i kommunen ålagda att "uppdatera" sina avlopp med reningsverk alt sluten tank m,m.. (det borde han kunnat sagt)

Jag önskar dig Lycka till Fröberg!!

Samma här, vi backade också. Inte värt pengarna.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.