21 167 läst ·
127 svar
21k läst
127 svar
Byggahus testar multicutter
Om du kikar halvvägs genom tråden så ser du att det redan är klart vilka som fick maskinerna.gizmo007 skrev:
Moderatorn: Går det att låsa tråden och redovisa testrapporterna i en ny tråd?
Med vänlig hälsning,
Jacob
Nu är rapporter (och kommentarer) samlade i en egen tråd: http://www.byggahus.se/forum/verktyg...rapporter.html
Eller tom så att alla "fungerande" multicutters är tillfredställande så att skillnaden är liten kontra priset (även Fein då alltså?) ?Nimajneb skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 525 inlägg
Utan att ha testat vare sig Fein eller Bosch måste jag säga att jag är nöjd med min Biltema-variant.
Gissar att den skulle få storstryk i en långtidstest, men för att kapa några svåra spik, dörrkarmar, elrör mm under renoveringen verkar det vara overkill med de dyra maskinerna. Annat är det kanske för den som använder den varje dag, eller åtminstone varje månad
Gissar att den skulle få storstryk i en långtidstest, men för att kapa några svåra spik, dörrkarmar, elrör mm under renoveringen verkar det vara overkill med de dyra maskinerna. Annat är det kanske för den som använder den varje dag, eller åtminstone varje månad
Som sagt, långtidshållbarhet är ju inte testat, eller ens utvärderat. Frågan är vad de olika tillverkarna väntar sig för antal drifttimmar.
En C-O tigersåg som jag köpte för några år sedan stannade efter ett tag, det var sladden till kolen som hade vibrerat av.
En Ferm vinkelslip lade också av efter lite användande. Här var det strömbrytaren som inte klarade av start och stopp-strömmarna.
Vi kan väl hoppas på bättre intern utformning och komponentval i de dyrare varianterna.
En C-O tigersåg som jag köpte för några år sedan stannade efter ett tag, det var sladden till kolen som hade vibrerat av.
En Ferm vinkelslip lade också av efter lite användande. Här var det strömbrytaren som inte klarade av start och stopp-strömmarna.
Vi kan väl hoppas på bättre intern utformning och komponentval i de dyrare varianterna.
Ja, den lådan är optimerad på fel parametrar. Hade PMF:en haft snabbfäste hade jag kanske kunna köpa det. Min gröna låda åkte i runda arkivet, och PMF:en bor numera i en gammal hederlig Bosch-brandad Systainer tillsammans med en hel del tillbehör. Där trivs den bra.Mikael_L skrev: