Och jag har fått en avi från posten att jag har ett paket att hämta ut! Tyvärr kom jag hem lite för sent idag så jag får hämta det imorgon...

Den där såg ju kul ut, den testar jag gärna, kan säkert komma på många sätt att prova den på...

Zixten skrev:
Den där såg ju kul ut, den testar jag gärna, kan säkert komma på många sätt att prova den på...
Du får handla dig en egen :)
Det är klart sedan 2-3sidor tillbaka i tråden vilka som blev utvalda att testa den.

Så nu kan vi luta oss tillbaka och invänta testrapporterna. :)

Läste fel på datumet.
Men en intressan artikel.

Redigerat:
gizmo007 skrev:
Jag anmäler mitt intresse att få testa en multicutter från Bosch.
Det skulle passa ypperligt nu när jag håller på att bygga ut att få prova på detta apparat.
En perfekt apparat i trånga och små utrymmen.
Om du kikar halvvägs genom tråden så ser du att det redan är klart vilka som fick maskinerna.

Moderatorn: Går det att låsa tråden och redovisa testrapporterna i en ny tråd?

Med vänlig hälsning,
Jacob

Jakethesnake skrev:
Om du kikar halvvägs genom tråden så ser du att det redan är klart vilka som fick maskinerna.

Moderatorn: Går det att låsa tråden och redovisa testrapporterna i en ny tråd?

Med vänlig hälsning,
Jacob
Så gör vi, detta är ju inte direkt lättöverskådligt.

phl skrev:
Verkar som om 300:an inte är den Multimaster-dödare jag förväntade mig.
Hur resonerar du då? Mao hur kan du dra slutsatser om en 3e produkt utifrån ett test av två andra?

Mikael_L
Nimajneb skrev:
Hur resonerar du då? Mao hur kan du dra slutsatser om en 3e produkt utifrån ett test av två andra?
Ja vem vet, Meec är kanske också en riktig multmaster-killer. :cool:

Trevlig och innehållsrik recension b8q. :thumbup:
Jag kan skicka dig min PMF180 om du orkar testa den också. ;)

Mikael_L skrev:
Ja vem vet, Meec är kanske också en riktig multmaster-killer. :cool:

Svär inte i kyrkan! ;)

Men allvarligt talat... Beror den minimala skillnaden mellan Meec o Boschen på att Meec:en är bättre än vi trott eller är Boschen sämre....?

Nimajneb skrev:
Svär inte i kyrkan! ;)

Men allvarligt talat... Beror den minimala skillnaden mellan Meec o Boschen på att Meec:en är bättre än vi trott eller är Boschen sämre....?
Eller tom så att alla "fungerande" multicutters är tillfredställande så att skillnaden är liten kontra priset (även Fein då alltså?) ?

Utan att ha testat vare sig Fein eller Bosch måste jag säga att jag är nöjd med min Biltema-variant.
Gissar att den skulle få storstryk i en långtidstest, men för att kapa några svåra spik, dörrkarmar, elrör mm under renoveringen verkar det vara overkill med de dyra maskinerna. Annat är det kanske för den som använder den varje dag, eller åtminstone varje månad :-)

Som sagt, långtidshållbarhet är ju inte testat, eller ens utvärderat. Frågan är vad de olika tillverkarna väntar sig för antal drifttimmar.

En C-O tigersåg som jag köpte för några år sedan stannade efter ett tag, det var sladden till kolen som hade vibrerat av.

En Ferm vinkelslip lade också av efter lite användande. Här var det strömbrytaren som inte klarade av start och stopp-strömmarna.

Vi kan väl hoppas på bättre intern utformning och komponentval i de dyrare varianterna.

Mikael_L
b8q skrev:
Jag glömde förresten nämna en sak angående L-Boxxen; den är utformad så att man kan behålla valt verktyg monterad på maskinen, oavsett om det är ett insticksblad, halvcirkelblad eller slipkloss.
DET är bra.
Åh vad jag "hatar" lådan till PMF180, att man alltid måste montera bort bladet.

Mikael_L skrev:
DET är bra.
Åh vad jag "hatar" lådan till PMF180, att man alltid måste montera bort bladet.
Ja, den lådan är optimerad på fel parametrar. Hade PMF:en haft snabbfäste hade jag kanske kunna köpa det. Min gröna låda åkte i runda arkivet, och PMF:en bor numera i en gammal hederlig Bosch-brandad Systainer tillsammans med en hel del tillbehör. Där trivs den bra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.