26 652 läst ·
51 svar
27k läst
51 svar
Byggahus multicutter-test - rapporter
Bladet till GOP:en kan inte hålla lika länge som fogsvansen men jag vet inte hur länge respektive håller. Fogsvansarna i skolan är nu 6-7 år gamla och de är bra än (Bacho Superior, ca 300 kr). Vad sågbladet till GOP:en kostar vet jag inte.
Men, vad jag vill visa med min bild är att det blir bra med GOP:en och dåligt med fogsvansen. Vad ett dåligt sågsnitt kostar beror ju på vad som blir förstört, i detta fallet kostade det 30 kr.
Men, vad jag vill visa med min bild är att det blir bra med GOP:en och dåligt med fogsvansen. Vad ett dåligt sågsnitt kostar beror ju på vad som blir förstört, i detta fallet kostade det 30 kr.
Men om du hade sågat själv med fogsvansen, hade det blivit samma skador?fn76 skrev:
Är fogsvans rätt handsåg, det finns andra mer fintandiga sågar och japanska dragsågar.
Det är svårt att såga plywood tvärs fiberriktningen på understa faneret utan utslag. Jag hade möjligtvis fått lite mindre utslag men inte som sågsnittet med GOP:en. Dragsåg funkar tyvärr inte i skolan. Vi hade 10 st Bacho som på ett halvår var rejält tandlösa.
Vad är skillnaden på fulblad och finblad till en GOP eller annan multicutter? Ska man köpa boschs märkesblad så kostar de ca 100 - 300 kr/st men man kan köpa sågblad av odefinierat fabrikat på tradera för omkring en tiondel av det priset.
Finns det några jobb då fulblad inte duger, eller då de duger utmärkt?
Finns det några jobb då fulblad inte duger, eller då de duger utmärkt?
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Går inte längre koppla loss verktyget med spaken, antagligen för mycket gipsdamm, den tvådelade knoppen som klämmer fast verktyget vrider sig när jag manövrerar spaken, den tvådelade knoppen trycks inte längre ihop av spakrörelsen.
Ska kolla att trycka ihop den med polygrip och olja lite grann, om det inte funkar får jag väl dissekera den.
Ska kolla att trycka ihop den med polygrip och olja lite grann, om det inte funkar får jag väl dissekera den.
Klicka här för att svara